Vil spare mer på nyåret

13-01-15 11:20 | Pensjon og sparing | Personlig økonomi

Mange setter opp spareavtaler i årets første uker.

Nye tall viser at tre av ti nordmenn er bekymret for hvordan privatøkonomien deres vil utvikle seg i år. Det viser en undersøkelse fra TNS Gallup på oppdrag fra Nordea. Oljeprisfall, svak krone og varsel om høyere arbeidsledighet har gjort sitt til at mange nå bekymrer seg for utviklingen i egen økonomi.

I fjor satte nær 12 000 nordmenn opp en mikrosparavtale i Nordea. Totalt har 50 000 nordmenn en slik avtale hos Nordea. Det er i løpet av årets tre første måneder at vi er mest aktive til å sette opp en mikrosparavtale.

Hva er mikrospar?

Mikrospar er en enkel måte å begynne å spare på.  Den kan enkelt aktiveres i nettbanken og gir muligheten til å spare et fast beløp hver gang man handler.

For eksempel kan man be om at kontoen trekkes 10 kroner ekstra hver gang kortet trekkes, og at pengene blir overført til sparekonto. Mikrospar er en gratis spareavtale for kunder i Nordea. Slik setter man opp en mikrosparavtale.