Nordea hjelper deg med boligkjøpet – også på søndag

Det er travelt på visningene rundt om i Norge om dagen
05-02-15 14:39 | Bolig

Banken er din beste allierte i budkrigen.  Nordea tar rollen alvorlig og er tilgjengelig på nett og telefon hele døgnet, alle dager i uken. Boligkjøpere får rådgivning og lån til boligkjøpet, også i helgen.

Det er trangt på visningene om dagen. Om du skal slå til på drømmeboligen er det viktig å stille godt forberedt.

– Kundene skal få løst sine behov der de tar kontakt med oss. Om de ringer eller sender oss en melding på chat på en søndag er de gjerne ute etter den raske og gode kundeopplevelsen, sier Øistein Sandlie, leder for Kundeservice i Nordea i Norge.

Lån søndag kveld

Nordea Kundeservice har egne team med sertifiserte rådgivere med bevilgningsfullmakter på lik linje med personlige rådgivere ute på kontorene. Nordea kan dermed gi kundene boliglån og kunderådgivning hele uken, også i helgene. Er du på visning søndag formiddag skal du kunne få lån av Nordea søndag kveld. For kunden betyr dette at han kan stille med finansiering før budrunden begynner mandag formiddag.

Kunderådgiverne på kundeservice møter kundene på nett og telefon, og kan snu seg raskt rundt for å sikre de gode kundeopplevelsene. Likevel, det er det samme prosessen for en kunderådgiver å bevilge lån til kunden, om det hun sitter på et bankkontor eller hos kundeservice. En egen kredittkomité sitter også parat i helgene.

– En tilbakemelding fra kundene har vært at det ikke alltid er like lett å få tak i sin personlige rådgiver. Dette tar vi på alvor. Nå treffer kundene oss 24/7, og kan snakke om lån og få rådgivning når de trenger det, der de trenger det, sier Sandlie.