Nordeas julekonsert Desembertoner med Preus, Vaular og Vamp

28-10-15 9:22 | Bærekraft

For sjette år på rad arrangeres Nordeas julekonsert Desembertoner i Oslo domkirke 18. desember. Som tidligere år byr kjente og kjære artister på førjulsstemning, blant annet plateaktuelle Vamp og Vaular.

Følg arrangementet på Facebook

Desembertoner arrangeres av Nordea og består av to gratis julekonserter der hele Norges befolkning får muligheten til å oppleve noen av landets beste artister, blant annet Anne Grete Preus, Lars Vaular og Vamp.

- I år er sjette år på rad vi arrangerer Desembertoner, og hvert år fylles Oslo domkirke for å ta del i denne flotte førjulsopplevelsen. At konserten i tillegg sendes på TV gjør at hele Norge kan ta del i stemningen, sier Gunn Wærsted, administrerende direktør i Nordea.

I tillegg til etablerte stjerner vil unge talenter stå på scenen i Oslo domkirke som et ledd i Nordeas samarbeid med Norsk kulturskoleråd. Årlig gis unge talenter mulighet til å dele scene med stjernene på julekonserten.

De som vil stå på scenen på Desembertoner i år er Anne Grete Preus, Vamp, Lars Vaular, Trefoldighet jentekor, Kåre Nordstoga (domorganist), Erika Varmdal Hågensen (17) og Daniela Reyes Holmsen (16). Atle Halstensen fra Scenekvelder er konsertens kunstneriske leder, og i løpet av november vil det bli avslørt hvem som er årets konferansier.

Konserten vil gi de oppmøtte muligheten til å støtte Amnesty International, les mer om det her: Nordea byr på årets viktigste julekonsert

Søk opp #Desembertoner i sosiale medier for å se publikums bilder og klipp fra tidligere år.

Om Desembertoner:

Konsertene avholdes i Oslo domkirke fredag 18. desember klokken 17.00 og 20.00, og 2000 plasser står åpne for publikum.

Desembertoner sendes også på TV2 i beste sendetid tirsdag 22. desember kl.20.00, med reprise lørdag 26. desember kl.19.00 og søndag 27. desember kl.13.00.

Desembertoner arrangeres i år for 6. gang og er et samarbeid mellom Nordea Norge, Oslo domkirke og produksjonsselskapet Scenekvelder.

Mer informasjon om Nordeas årlige julekonsert Desembertoner kan du finne her.