#whatif dine investeringer kan endre verden?

24-11-15 10:41 | Investeringer og marked | Bærekraft

I desember arrangeres det 21. internasjonale klimatoppmøtet, COP21, i Paris. Sasja Beslik, leder for ansvarlige investeringer hos Nordea, skal delta for å sette ansvarlige investeringer på dagsorden.

- Ansvarlige investeringer er viktige både for kundene og for klimaet. Vi skal bruke emneknaggen #whatif til å få med oss beslutningstakere, investorer, opinionsledere og kunder, og til å gjøre det lettere for alle å forstå de store avgjørelsene som tas på høyt nivå. Vi ønsker å vise at ansvarlige investeringer kan utgjøre en forskjell, sier Sasja.

#whatif handler om å oppmuntre folk til å vurdere flere løsninger både for klimapolitikk og investeringer. Det handler om å vise investorene at de kan påvirke gjennom måten de investerer pengene sine på, og om å oppmuntre dem til å tenke #whatif før de gjør en ny investering.

Følg diskusjonen på Twitter

Du kan delta i diskusjonene på Twitter. Følg @Sasjabeslik og les mer om #whatif-kampanjen og COP21 på ri.nordea.com.