Nordea støtter Paris-avtalen

16-12-15 10:03 | Aktuelt

I forrige uke signerte verdens ledere en global klimaavtale i Paris. Nordea har valgt å signere the Paris Pledge for Action, som er et globalt initiativ hvor ikke-statlige aktører forplikter seg til å støtte opp om COP 21-avtalen.

Nordea er glad for vedtaket om en ny verdensomspennende klimaavtale på COP 21 i Paris, som er et viktig steg i arbeidet med å bekjempe klimaendringene. Ved å signere viser Nordea sin støtte til arbeidet med å sikre at ambisjonene i avtalen blir nådd eller overgått.

- Klimaendringene er en av vår tids største utfordringer. En verdensomspennende klimaavtale er veldig viktig, og den krever handling både fra offentlig og privat sektor. Nordea ønsker å bidra. Som bank ser vi betydningen av å ta hensyn til miljømessige, sosiale og forretningsetiske faktorer i våre beslutninger, sier Gunn Wærsted, leder av Wealth Management og leder av Nordeas CSR-komite.

Her kan du lese mer om the Paris Pledge for Action: www.parispledgeforaction.org

Les mer om Nordeas arbeid med samfunnsansvar: www.nordea.com/en/responsibility