Ny logo og merkevare

09-05-16 10:30 | Aktuelt | Om Nordea

Vår nye logo og visuelle identitet markerer starten på endringen av vår merkevare.

Vi har en uttalt ambisjon om å endre Nordea i tråd med det kundene forventer av oss i fremtiden. En bank som kundene har tillit til og som er engasjert i kundenes behov og i samfunnet for øvrig.

Det er viktig for oss at kundene har tilgang til tjenestene våre hvor som helst og når som helst og at de får støtte i hverdagen av våre smarte digitale løsninger kombinert med god, personlig rådgivning. Vi ønsker å bli enda bedre, ikke minst når det gjelder kundeopplevelser. Kundenes atferd er i endring. Den digitale utviklingen skaper nye muligheter, og vi skal være best på å tilpasse oss endringene.

Det siste halvannet år har vi jobbet intenst med merkevareambisjonen vår, og nå lanserer vi gradvis vår nye merkevare. Det gjør vi trinnvis i takt med endringene i banken. I dag starter vi, og vi starter med vår visuelle identitet.

– Vår nye visuelle identitet gjenspeiler hvordan vi ønsker at Nordea skal bli oppfattet i fremtiden - som en bank med en menneskelig og finansiell puls. Den nye logoen, symbolbruken, fargepaletten og skrifttypen skal visualisere dette, sier Helena Andreas, leder av Group Marketing and Communications i Nordea.

Dette er første skritt i styrkingen av merkevaren vår og i det å gjøre den konsistent med den dynamiske og viktige endringen vi nå foretar av virksomheten vår.