Thorodd Bakken ny leder av Corporate & Investment Bank Nordea Norge

04-08-16 14:30 | Pressemelding | Aktuelt

Thorodd Bakken er utnevnt til leder av den nyopprettede enheten Corporate & Investment Banking (C&IB) Norway. I tillegg går Bakken inn som medlem av Corporate & Investment Bankings lederteam i Nordea.

- Det er svært gledelig å få Thorodd til å lede denne nye satsingen, med ansvar for storkundeavdelingen samt investeringbanksdelen av Nordea i Norge. Thorodd har omfattende erfaring med å lede en kompleks organisasjon og sette sammen de riktige personene og skape en felles kultur og retning. I tillegg kan han vise til svært gode resultater, sier sjefene for C&IB globalt, Svante Andreen og Mathias Leijon.

Administrerende direktør i Nordea Norge, Snorre Storset, er fornøyd med at Thorodd Bakken har takket ja til å lede nysatsingen.

- Nordea er Nordens største bank, og spiller en viktig rolle for norsk næringsliv. Vårt ønske er nå at Thorodd skal være med å løfte oss til å bli en enda mer relevant partner for våre største kunder, sier Storset.

Thorodd Bakken har siden 2012 ledet rente- og valutaavdelingen i Nordea Markets. Han er utdannet siviløkonom, og har tidligere arbeidet for SEB og Citibank.

- Dette er svært spennende. Vi ønsker å løfte ambisjonsnivået for strategisk dialog med kundene. Målet med sammenslåingen er et enda tettere samarbeid mellom de ulike delene av vårt tilbud til store institusjoner og virksomheter i Norge. Vi skal rett og slett bli en viktigere samarbeidspartner for kundene våre, sier Thorodd Bakken.

Thorodd Bakken startet i sin nye stilling 1. august.

Kontakt:
Christian Steffensen, pressesjef Nordea Bank Norge, mobil: 408 82 373