Digital signering av lån

Et bilde av en kodebrikke.
16-03-16 14:00 | Digitalbanken

Jo mer digitale vi blir, jo flere steder har vi behov for å kunne signere elektronisk. Vi lanserte nettopp digital signering av lån, noe vi vet at kundene våre har ønsket seg.

Digital signering gjør låneprosessen både raskere og mer effektiv enn før. En manuell låneprosess krever at en stor bunke dokumenter må printes ut, gjerne sendes i posten, signeres flere steder for deretter å bli sendt tilbake til banken, noen ganger i flere runder. Digital signering går raskt og krever kun at du logger inn i nettbanken eller i Dokumenter via Nordea.no, godkjenner vilkårene og signerer med BankID.

Som kunde vil du først og fremst merke at låneprosessen går raskere og blir mer nøyaktig og enklere enn før. Vi fjerner tidstyver og krevende manuelle prosesser slik at rådgiverne kan bruke møter og samtaler med deg til rådgivning heller enn administrasjon.

Foreløpig kan digital signering kun brukes på refinansiering av lån i Nordea. Neste steg er å innføre digital signering også på nye lån og lån som flyttes over fra andre banker. Målsettingen er at dette skal være på plass i løpet av 2016.