Minibanker i regnbuens farger

Et bilde av et hjerte med teksten
14-06-16 14:45 | Aktuelt

For tredje året på rad er vi med på å fargelegge gatebildet under Oslo Pride med regnbuefargede minibanker – gAyTM.

gAyTM er et ordspill på det engelske ordet for minibank – ATM. De fargerike minibankene er et fenomen som først kunne sees hos den australske storbanken ANZ under Mardi Gras i 2014, men som senere har spredd seg til store deler av verden.

– gAyTM er en morsom og engasjerende måte å vise at vi står opp for grunnleggende menneskerettigheter, mangfold og ytringsfrihet. Dette er også verdier vi står for som arbeidsgiver. Minibankene er et viktig signal eksternt, men også internt, og vi har fått veldig gode tilbakemeldinger på dette fra både medarbeidere og kunder, sier administrerende direktør for Nordea Norge, Snorre Storset.

Minibankene finner du i Oslo og Trondheim.

Hjelp oss å spre budskapet
Vi oppfordrer Oslo og Trondheims befolkning til å engasjere seg ved å ta bilde av seg selv foran minibankene og legge det ut på Instagram, Facebook eller Twitter med emneknaggen #NordeaNorge. Det beste bildet vinner to billetter til Findings Festival 19. og 20.august*.

Oslo Pride er en festival for rettighetene til homofile, lesbiske, bifile og transpersoner. I 2016 er Oslo Pride 17. – 26. juni, med hovedparade lørdag 25. juni.

*Konkurransvilkår (pdf, 42 KB)