Beslik en av verdens mest innflytelsesrike tvitrere

17-06-16 14:45 | Samfunnsansvar | Investeringer og marked

“If you really wan’t to impact climate change, use your money!” Det var Sasja Besliks første melding på Twitter, skrevet den 13. oktober i fjor. Sasja er leder for ansvarlige investeringer i Nordea. I dag rangeres han som nummer 31 blant verdens mest innflytelsesrike tvitrere på området fornybar energi, og han har nesten 25 000 følgere verden over.

Det er analysebyrået Onalytica som står bak rangeringen.

- Jeg hadde ingen anelse om at Twitter-kontoen min ville bli så stor. Det er en veldig effektiv måte å nå mange på - raskt. Jeg synes Twitter er en veldig viktig plattform å være på, fordi det er her vi møter mange kunder og beslutningstakere, og det kommer til å bli veldig viktig også i fremtiden, sier Sasja.

I gjennomsnitt legger Sasja ut fire Twitter-meldinger om dagen. Disse retvitres i gjennomsnitt 10 ganger, noe som har gjort at Twitter-kontoen hans har fått veldig stort gjennomslag. Samlet har nesten 10 millioner mennesker over hele verden sett noen av Twitter-meldingene hans.

- I tillegg til at jeg har kunnet nå ut med budskapene mine, har jeg også kommet i kontakt med mange mennesker som jeg ellers aldri ville ha truffet, takket være Twitter-kontoen, avslutter Sasja.

På listen over innflytelsesrike tvitrere på området fornybar energi står det mange kjente navn. På sjetteplass finner vi for eksempel FNs klimasjef Christina Figueres (@CFigueres). På niendeplass står Michael Liebreich (@MLiebreich) som jobber i Bloomberg med å finne frem informasjon om fornybar energi til investorer. På 21. plass finner vi Standford-professoren Mark Z. Jacobson (@mzjacobson).

Følg Sasja Beslik på Twitter.

Les mer om rankingen her Onalytica Renewable Energy: Top 100 Influencers and Brands