Vi tar på alvor at medarbeidere føler seg overvåket

23-08-16 11:20 | Aktuelt

Rutiner knyttet til time- og oppgaveregistrering blir gjennomgått for å sikre at dette brukes i henhold til avtalen med de tillitsvalgte.

- Vi er opptatt av at alle skal ha det bra på jobb. Da blir vi mest produktive, sier Kjell Roppestad, HR-direktør i Nordea Norge.

Dialogen med Finansforbundet fortsetter angående timeregistreringssystemet Provide for medarbeidere med standardiserte arbeidsoppgaver. Hensikten med å registrere tid- og oppgaver er å bruke dataene på gruppenivå.

- Det er arbeidsflyten som skal måles, ikke de individuelle prestasjonene. Jobben vår er i stadig endring. En oppgave som før tok lang tid, kan for eksempel bli mindre tidkrevende på grunn av digitalisering. Derfor trenger vi informasjon om tidsbruk på gruppenivå for å kunne bemanne riktig, sier Roppestad.