Nordea Liv inngår samarbeid med spareappen Spiff

14-02-17 10:00 | Aktuelt | Digitalbanken

Start-up selskapet Spiff og Nordea Liv vil sammen snu opp ned på sparemarkedet med en ny sosial spareapp.

Nordea Liv og Spiff inngår et samarbeid om å utvikle en sosial spareapp. Ved kun noen tastetrykk kan du sette av penger til felles tur med venninner, din fremtidige drømmebolig eller pensjon. Appen skal motivere deg til å spare for å nå dine mål. Det er enkelt å spare alene eller sammen med familie og venner.

-Målet er å senke listen og gjøre sparing mer tilgjengelig for alle ved å tilby den mest innovative, effektive og brukervennlige spare- og investeringsplattformen, sier Carl-Nicolai Wessmann, gründer og daglig leder i Spiff.

Klikk her for å være blant de første som får teste Spiff

Sparing på en ny måte

- Med Spiff får vi en ny innfallsvinkel til sparing som er enkel, morsom og sosial. Sparing er viktigere nå enn noen gang, spesielt til pensjon der det nå legges opp til at den enkelte skal ta ansvar for sin pensjon, sier Randi Marjamaa, administrerende direktør i Nordea Liv.

Hun legger til at Nordea Liv alltid er på utkikk etter nye måter å fremme sparing på.

-  Å få jobbe sammen med et norsk start-up selskap og deres tilnærming til sparing, er veldig spennende sier hun.

Spareappen Spiff starter pilottesting med en utvalgt gruppe brukere innen kort tid. Appen forventes å være lansert før sommeren.

Om Spiff

• Norsk fintech start-up, stiftet av Carl-Nicolai Wessmann og Steve Mellbye-Stølen i 2015. Begge med lang fartstid fra DNB, Handelsbanken og Schibsted.
  • Spiff har i dag åtte ansatte innen teknologi, design og marketing. Alle er medeiere.
  • 20 investorer fra åtte land har så langt investert nesten 10 millioner i Spiff. Blant investorene er Sverre Munck (tidl. styreleder i Opera), Trond Riiber Knudsen (TRK Group), Silvija Seres (styremedlem i bl.a. Nordea), StartupLab og StartupLabs fond Founders Fund.
  • Spareappen Spiff gjør sparing og investering enkelt, morsomt og sosialt slik du aldri har opplevd det før.

Les flere nyheter

Ønsk robotene velkommen

Makroøkonomi

Hva har en farmasøyt, en sikkerhetsvakt og en kjøkkensjef til felles?

Bli med på presentasjonen av neste Nordea Economic Outlook

Makroøkonomi Aktuelt

Meld deg på webinaret og vær blant de første som mottar neste Economic Outlook som publiseres 6. september.

Det lønner seg å investere i kvinnelige ledere

Investeringer og marked

Resultatene er klare: selskaper ledet av kvinner gjør det langt bedre enn markedet.

- Endelig, dette har vi ventet på

Pensjon og sparing