Utelukker selskapene bak Dakota Access Pipeline

08-02-17 20:30 | Samfunnsansvar | Environment | Responsible investment

Nordeas team for ansvarlige investeringer anbefaler å utelukke de tre selskapene bak Dakota Access Pipeline. De tre selskapene er Energy Transfer Partners, Sunoco Logistics og Phillips 66.

U.S. Department of the Army meldte den 7. februar 2017 at de har til hensikt å gi endelig tillatelse til rørledningen. Det betyr at rørledningen kan legges i den nåværende traséen under Lake Oahe og nært reservatet til indianerstammen Standing Rock Sioux Tribe.  Departementet kansellerte også planen om en ny konsekvensanalyse.

Nordea har forsøkt å komme i dialog med de tre selskapene bak rørledningen om en alternativ trasé, men selskapene har ikke ønsket noen form for dialog med Nordea.

Les flere nyheter

Housing report

Nordea ser på boligtrendene i Norden

Investeringer og marked Om Nordea

I en ny rapport ser Nordeas analytikere på den siste utviklingen i boligmarkedet i hvert av de nordiske landene og hva vi kan forvente fremover.

Nordea i partnerskap med Tink

Om Nordea

Nordea i dag offentliggjør at banken har inngått en lisensavtale med det svenske fintech-selskapet Tink

Slush_Sami_Heiskanen

#NordeaSlush17 – Skape vekstpotensial

Om Nordea

Nordea er en av hovedpartnerne i Slush Helsinki, som er det ledende gründer- og teknologiarrangementet i Europa. Nå er det mindre enn én måned til det braker...

Nordea TxB wins prominent Banker award

Awards and organisational news Om Nordea Priser

Nordea Transaction Banking has, for the second year in a row, won The Banker’s Transaction Banking Award for the Nordic region.

Ønsk robotene velkommen

Makroøkonomi

Hva har en farmasøyt, en sikkerhetsvakt og en kjøkkensjef til felles?