Nordeas kommentar til mediehenvendelser om den danske påtalemyndighetens pågående etterforskning

10-06-19 14:59 | Om Nordea

Nordea vil bidra til likhet og menneskerettigheter. Derfor er vi stolt partner til Pride 2019 i Norden og Polen.

Nordea vil bidra til et samfunn preget av mangfold og like muligheter, og et arbeidsliv der alle kan være seg selv og kjenne seg respektert. Vi vil være kundenes naturlige førstevalg og drive virksomheten på grunnlag av våre etiske prinsipper og verdier. Derfor engasjerer Nordea seg i ulike samfunnsspørsmål, og Pride er en naturlig partner i dette engasjementet.

– For oss er det en selvfølge å stå opp for likeverd, og vi vil gjøre det vi kan for å bidra til et mer inkluderende samfunn der mangfold anses som en ressurs. Dette går hånd i hånd med Nordeas verdier: samarbeid, mot, engasjement og eierskap, sier Snorre Storset, administrerende direktør i Nordea Norge.

Arbeidet med spørsmål knyttet til like muligheter, mangfold og inkludering er en kontinuerlig prosess som omfatter mange medarbeidere i Nordea. På tvers av organisasjonen har medarbeidere slått seg sammen for å øke bevisstheten rundt LHBTI-spørsmål i jobbhverdagen vår, for eksempel ved å etablere den interne ressursgruppen «LGBT+ and allies». Dette er enda en grunn til at vi samarbeider med Pride.

– Nordea er en viktig aktør i Norden og har mulighet til å utgjøre en forskjell i samfunnet. Den muligheten ønsker vi å gripe. Vi vet at blandede lag presterer bedre, og vi ser på mangfold som en ressurs. Nordea har en bred tilnærming til disse spørsmålene, for eksempel gjennom kulturen vår, arbeidsmiljøet vårt og rekrutteringsprosessene våre, sier Åsa Nilsson Billme, leder av Diversity and Inclusion i Nordea.

I Norden og Polen foregår Pride fra mai til august. Nordea deltar i både interne og eksterne aktiviteter før og under Pride, for eksempel paraden, interne seminarer og i Pride Park.

Read more news

Viser 5 av 635 resultat

Ekspertbloggerne våre holder deg oppdatert om økonomien din

Personlig økonomi Pensjon og sparing Investeringer og marked Bolig Digitalbanken

Flere ganger i måneden vil du finne innlegg om ulike temaer knyttet til økonomien din.

Solid vekst for Nordea Liv

Jobbing med mangfold og inkludering – hver dag, året rundt

Om Nordea

Mangfold er noe vi jobber med hver dag – i møter, rekruttering og i kulturen vår.

Viser 5 av 635 resultat