Nordea Liv + YS

25-11-20 13:47 | Om Nordea | Pensjon og sparing

Nordea Liv har inngått avtale med Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund (YS) om å levere egen pensjonskonto til deres 226.000 medlemmer.

– Dette er en viktig milepæl for oss. Vi er svært stolte over å kunne samarbeide med en av landets største fagorganisasjoner, og vi skal gi medlemmene i YS tilgang til markedsledende forvaltning med gode digitale løsninger som gir lett oversikt over pensjonen for medlemmene, sier Hans-Erik Lind, administrerende direktør i Nordea Liv.

Fra 1. januar endres innskuddspensjonsloven, slik at alle ansatte som jobber i private virksomheter får egen pensjonskonto. Det er YS-forbundene: Delta, Parat, Finansforbundet, Negotia, YTF og Safe som har gått sammen om å etablere YS Pensjon, som et innkjøpsfellesskap for egen pensjonskonto. Tilbudet gjøres tilgjengelig for alle som er med i et YS-forbund.

Det var flere aktører med i anbudskonkurransen som ble ledet av Aon, Nordea Liv leverte det beste tilbudet med tanke på gode digitale løsninger, pris, forvaltning og at de kan levere gode bærekraftige investeringsalternativer.

Bærekraftig pensjon

– YS’ målsetting er å tilby medlemmene en sparing som gir dem mer penger på konto den dagen de ønsker å gå av med pensjon. Nordea Liv sater på bærekraft i sin forvaltning, noe vi tror kommer kundene til gode.  Gjennom ordningen får YS Pensjon en fullmakt fra medlemmene til å velge den leverandøren som til enhver tid har det beste tilbudet. Vi tror Nordea Liv vil være en god og langsiktig samarbeidspartner, men de må passe godt på oss, sier Andreas Moen, advokat og pensjonsekspert i YS.

Medlemmene som vil benytte seg av denne ordningen vil få pensjonen sin investert i Nordea Bærekraft med 80 prosent aksjeandel. Medlemmene står selvfølgelig fritt til å velge andre investeringsalternativer.

– Egen pensjonskonto er en gladnyhet. Innføringen av denne ordningen vil endre  pensjonssparingen betraktelig. Hver og en av oss vil få bedre oversikt og større muligheter til å ta bevisste valg for egen pensjonssparing, sier Lind.

Read more news

Viser 5 av 692 resultat

Lys i enden av tunnelen. Få med deg Nordea Economic Outlook

Makroøkonomi

Meld deg på webinaret, og få Economic Outlook som publiseres 27. januar.

Interest rate

Renteforventningene kan stige videre

Makroøkonomi Nordea podcasts

Norges Bank har rentemøte uten nye anslag denne uken, men våre beregninger indikerer at de ville ha kommet med nok en oppjustering av rentebanen.

Nordea podcast

Godt Nytt år i markedene

Investeringer og marked Nordea podcasts

Året har startet godt for markedene til tross for høye smittetall.

Nordeas norske eksperter

Nordeas eksperter: Slik blir 2021

Makroøkonomi Investeringer og marked Personlig økonomi Bolig

Nordeas eksperter deler hva de tror vil prege din lommebok, dine investeringer og norsk økonomi i 2021.

Viser 5 av 692 resultat