Stor suksess med juridisk rådgivning

Juridisk rådgivning Nordea
20-01-21 15:33 | Personlig økonomi

Interessen fra kundene for juridisk rådgivning er enorm. I 2020 har Nordea også kjørt en rekke webinarer, i tillegg til alle enkeltsamtalene med kunder.

I 2020 hadde Nordea-juristene hele 1032 samtaler. De tre er advokatene Kristin Kruse og Martin Seglen Baadshaug, samt advokatfullmektig Marielle Løvland.

– Tilbudet er ekstremt populært, og det er også derfor vi har begynt å tenke nytt. Vi har arrangert 19 webinarer i løpet av 2020, der vi inviterer vor Premiumkunder til å lære mer om de temaene vi vet flest er interesserte i, sier Kristin Kruse, som leder avdelingen.

Arv og fremtidsfullmakt

Det et de fleste lurer på er nemlig spørsmål knyttet til arv. I tillegg vil stadig flere ha hjelp til å skrive fremtidsfullmakter.

– Webinarene i 2020 har handlet om fremtidsfullmakt og den nye arveloven, to temaer som åpenbart har engasjert kundene våre, og som de ønsker å lære mer om, sier Kristin.

De tenkte det var god plass da de åpnet for 500 personer, men det ble fulltegnet bare i løpet av et par timer.  På senere seminar har de derfor åpnet for opptil 1000 deltakere.

Dette er en ny måte for Kristin og teamet å treffe kundene på.

– Vi treffer flere kunder, men på en annen måte. Mange av disse hadde nok egentlig tenkt å ha en time med oss, men etter webinarene innser flere at det er mye de kan ordne selv, sier hun.

Webinaret om fremtidsfullmakt har også vært en god trygghet for de av kundene som ønsker å lage sin egen fremtidsfullmakt. Teamet har utviklet en mal, og veiledning, som både kunder og ansatte kan benytte seg av for å lage sin egen fullmakt. Etter endt webinar skal de fleste være godt rustet til å lage sin egen fullmakt, og man har sett en stor økning i trafikk og nedlastning på nettsiden.

Juridisk podcast

I tillegg til webinarer har det også dukket opp en annen nyhet fra juristene i Nordea. Advokatfullmektig Marielle Løvland har startet podcasten «Får jeg lov?», der hun i hver episode tar opp temaer som mange lurer på.

– Jeg har fått gode tilbakemeldinger på at podcasten tar opp et tema mange lurer på. Informasjon om arve- og familieregler kan oppleves som noe utilgjengelig for allmennheten og da er det nyttig å høre på en enkel fremstilling i podcast.

Hun forteller at de mest populære temaene er lovendringer i ny arvelov, forskudd på arv, gyldig testament og hva som bør være med i en samboeravtale.

– Det viktigste folk lurer på er hvordan de kan lage et gyldig testament. Mange ønsker å forsikre seg at de har satt opp et riktig testament i henhold til arveloven eller at de lurer på om innholdet i sitt testament vil stå seg i et arveoppgjør. Det kan være vanskelig å svare på det uten å ha sett testamentet selv, men i podcasten tar jeg opp hva som er formkravene til et testament, hva som er de viktigste fallgruvene å styre unna og hvordan du kan lage et testament som passer til dine behov, sier hun.

Read more news

Viser 5 av 705 resultat

Nordea podcast

Det begynner å lysne

Nordea podcasts Makroøkonomi

Planen for gjenåpningen her hjemme er lagt og vi ser at det begynner å lysne i land som har kommet lenger i vaksineringen.

Business woman walking up some stairs

140 Nordea-fond strammer inn på kravene til investeringer i fossilt brensel

Bærekraft Investeringer og marked

140 Nordea-fond strammer nå inn på kravene til fossilselskaper og investerer nå kun i energiselskaper som er i gang med en grønn omstilling.

Nordea podcast

Kraftig opprevidering i vente

Investeringer og marked Nordea podcasts

Det ligger an til en kraftig opprevidering av rentebanen på Norges Banks rentemøte neste uke.

Vi har oppdatert personvernpolicyen vår

Om Nordea

Nordeas personvernpolicy har blitt oppdatert som en del av den årlige gjennomgangen av policyen.

Viser 5 av 705 resultat