Ny HR-direktør i Nordea Norge

01-09-10 8:00 | Pressemeldinger

Nordea i Norge har ansatt Stine Fjell som ny HR-direktør. Hun kommer fra jobben som Senior Vice President i Nordea Corporate Merchant Bank. Fjell tiltrer i stillingen i dag 1. september 2010.

Stine Fjell har jobbet i Nordea siden 1. mars 2008 som leder av telekom-, media- og teknologigruppen i Corporate Merchant Bank (store bedriftskunder). Før hun begynte i Nordea jobbet hun som Head of investor contact ved Oslo Børs. Fjell har i tillegg erfaring fra rekrutterings- og endringsprosesser i ulike organisasjoner, samt bred erfaring innenfor bank og finans.

- Vi er veldig tilfreds med ansettelsen av Stine Fjell som ny HR-direktør. Hennes varierte bakgrunn samt kunnskap om bank og finans, gjør henne til en sterk ressurs i Nordeas HR-arbeid, sier Anne Stärk-Johansen, leder for bankvirksomheten i Norge.

Nordea har cirka 3800 ansatte i Norge.

- Jeg gleder meg til å være med på å videreutvikle organisasjonen mot vårt ambisiøse mål om å bli en Great European Bank. Menneskene er vår viktigste ressurs og gjør hele forskjellen på om vi kan gi kundene positive opplevelser eller ikke. Derfor er HR et strategisk viktig område hvor Nordea legger mye energi og ressurser, sier Stine Fjell.

For mer informasjon:
Stine Fjell, HR direktør i Norge, 93484166