Feil med Visa-betaling i utlandet og ved netthandel

09-10-14 11:28 | Pressemeldinger

Nordea-kunder som har betalt med Visa-delen av sitt bankkort, det vil si betalinger i utlandet, til netthandel og enkelte transaksjoner i Norge i perioden 3. oktober til og med 6. oktober har ved en feil blitt trukket for mye. – Vi beklager på det sterkeste de problemene dette medfører for våre kunder, sier kommunikasjonssjef Unni Strømstad, som også forsikrer at alle kundene vil få pengene tilbake.

Ved feilretting i natt, ble feilen dessverre gjentatt, noe som gjør at de samme kundene har blitt trukket for samme beløp tre ganger. Vi ber enkeltkunder som har alvorlige problemer med betaling i dag, om å ta kontakt, slik at vi kan gi dere en midlertidig løsning. Våre medarbeidere på kundesenteret gjør nå alt de kan for å hjelpe kundene og noe ventetid må påregnes.

Denne feilen berørte ikke vanlige betalinger med debetkort i Norge. De gikk som normalt via BankAxept. Betalinger med Mastercard er heller ikke berørt. Korttransaksjoner fra 7. oktober har gått som normalt, både på Visa og BankAxept. – Kunder trenger derfor ikke å være bekymret for å bruke sitt bankkort i Norge, på nett eller i utlandet, sier Strømstad.

Vi håper og forventer at tilbakeføringen av penger vil skje i løpet av i kveld og i natt.

For mer informasjon:

Unni Strømstad, kommunikasjonssjef i Nordea Norge. Mob: 97753453. E-mail: unni.stromstad@nordea.no