Sara Helweg-Larsen ny leder av Group Communications i Nordea

19-01-17 11:00 | Pressemelding

Nordea har ansatt Sara Helweg-Larsen som ny leder av Group Communications. Hun kommer fra stillingen som leder av Communications i Mærsk Transport & Logistics Division. Roberta Alenius blir ny leder av Group External Communications, og Erik Feldt blir ny leder av Group Sustainability.

Sara Helweg-Larsen begynner 1. mai 2017. Roberta Alenius har akseptert stillingen som leder av Group External Communications. Roberta kommer fra stillingen som vice president og head of Communications i Telia i Sverige. Roberta begynner 1. april og skal rapportere til den nye lederen av Group Communications.

- Nordea endrer seg. I en akselererende verden der kundenes behov og verdier endrer seg, må vi bli flinkere til å engasjere oss med forskjellige interessenter og forklare hvordan vi som bank skaper verdi for kundene og samfunnet generelt. Jeg er veldig glad for at Sara og Roberta har sagt seg villige til å hjelpe oss med det, sier Johan Ekwall, Chief of Staff.

Erik Feldt er utnevnt til ny leder av Group Sustainability. Erik har jobbet i Nordea i mange år, sist som leder av HR Wealth Management. Nåværende leder av Group Sustainability, Åse Bergstedt, går inn i en rolle som Chief Sustainability Strategist og blir en del av Group Sustainability-teamet.  Det vil også bli opprettet en Group Sustainable Finance-enhet under ledelse av Sasja Beslik. Hensikten med enheten er å sørge for at tiltakene som besluttes av Group Sustainability, blir gjennomført i virksomheten.

- Bærekraft blir stadig viktigere for Nordea og for kundene våre. For å understreke dette oppretter vi et mer fokusert Group Sustainability-team på strategisk nivå ledet av Erik Feldt, sier Johan Ekwall.

For mer informasjon:
Johan Ekwall, Chief of Staff, +46 8 010 156 32 16
Christian Steffensen, pressesjef i Norge, +47 40882373

Siste pressemeldinger

annual general meeting

Nordeas valgkomité for generalforsamlingen i 2018 opprettet

Pressemelding Annual general meeting 2018

På Nordeas generalforsamling i 2017 ble det besluttet å opprette en valgkomité som skal fremme forslag for generalforsamlingen i 2018 om valg av styremedlemm...

Press Release Image showing Nordea logo outside branch

Styret i Nordea Bank AB (publ) påbegynner en prosess for flytting av morselskapets hovedsete til Finland

Pressemelding Børsmelding

På sitt møte 6. september 2017 vedtok styret i Nordea Bank AB (publ) å påbegynne en prosess for flytting av morselskapets hovedsete fra Sverige til Finland.

Decision on Nordea's headquarter

Nordea: Press conference Thursday 7 September