Christian Steffensen ny kommunikasjonsdirektør i Nordea

Kommunikasjonsdirektør i Nordea, Christian Steffensen
07-06-17 11:30 | Pressemelding

Christian Steffensen (42) blir ny kommunikasjonsdirektør for Nordeas norske virksomhet.

Steffensen har det siste året vært pressesjef med ansvar for ekstern kommunikasjon i Nordea.

• Christian Steffensen har vist seg som faglig dyktig og initiativrik, med evne til å skape synlighet for Nordea og bankens strategi. Vi er svært glade for at han tar utfordringen med å lede kommunikasjonsarbeidet for Nordea i Norge, sier Sara Helweg-Larsen, leder for Group Communications i Nordea.
  • Dette er en spennende mulighet, i en spennende tid. Som Nordens største bank har Nordea en viktig rolle i samfunnet, både blant privatkunder og for næringslivet. Det å drive bank er i endring, og Nordea jobber daglig med å skape bedre og enklere kundeopplevelser gjennom digitalisering. Jeg gleder meg til å starte i den nye jobben, sier Christian Steffensen.

Før han startet i Nordea, har Steffensen arbeidet som reporter i TV2 og i NRK Dagsrevyen. Han har bachelorgrad i Communications fra University of Newcastle, samt en mastergrad i Management fra Handelshøyskolen BI.

Steffensen begynte i sin nye stilling 1. juni. Han overtar etter Unni Strømstad som går til Evry.

Christian Steffensen

Siste pressemeldinger

annual general meeting

Nordeas valgkomité for generalforsamlingen i 2018 opprettet

Pressemelding Annual general meeting 2018

På Nordeas generalforsamling i 2017 ble det besluttet å opprette en valgkomité som skal fremme forslag for generalforsamlingen i 2018 om valg av styremedlemm...

Press Release Image showing Nordea logo outside branch

Styret i Nordea Bank AB (publ) påbegynner en prosess for flytting av morselskapets hovedsete til Finland

Pressemelding Børsmelding

På sitt møte 6. september 2017 vedtok styret i Nordea Bank AB (publ) å påbegynne en prosess for flytting av morselskapets hovedsete fra Sverige til Finland.

Decision on Nordea's headquarter

Nordea: Press conference Thursday 7 September