Marknadssyn: Uppgångar sätter fokus på risknivån

17-02-28 11:35 | Börs och investeringar | Investeringsbloggen

Kapitalmarknaderna har gått starkt sedan valet i USA och frågan dyker då upp om det inte gått lite väl fort. Är det dags att skala ned risken i sitt sparande, ta hem lite vinster och ligga lågt ett tag? En exponering i ett globalt aktieindex har ju trots allt gett nästan 10 procents avkastning sedan den 9 november förra året.

Hör vad vår chefsstrateg Michael Livijn säger om det i filmen nedan och läs mer om investeringsstrategin för mars (pdf, 1 MB).

Senaste bloggar Investeringsbloggen

Marknadssyn: Oroliga vatten

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Vår chefsstrateg Michael Livijn diskuterar bland annat företagens vinster och uteblivna kursreaktioner i investeringsstrategin för maj 2018

Marknadssyn: Dragkamp mellan rädsla och girighet

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Vår chefsstrateg Michael Livijn diskuterar ändringarna i investeringsstrategin för april 2018.

Marknadssyn: Inte bara enkelriktat

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Vår chefsstrateg Michael Livijn diskuterar hur investerarna ska förhålla sig efter turbulensen på marknaden i februari.

Från molnfri himmel till börsfrossa

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Vår chefsstrateg Michael Livijn bloggar kring om det finns fog för svängningen i sentimentet på marknaden

Marknadssyn: Njut av resan