Marknadssyn: Uppgången har mer att ge

Michael Livijn och Erik Nordenskjöld, investeringsstrateger
17-08-31 15:01 | Börs och investeringar | Investeringsbloggen

Starten på det andra halvåret har onekligen inneburit en del uppförsbacke. Globala aktier har fallit med runt 8 procent sedan mitten av juni och är nu tillbaka på strax över nollan. Likväl anser våra investeringsstrateger att vi knappast kan prata om någon stor korrektion. Till stora delar handlar det om en valutaeffekt då euron - och i tandem, kronan - förstärkts kraftigt. I lokal valuta är globala aktier upp med över 10 procent i år. Däremot har de mer riskfyllda ränteslagen haft en fortsatt stark utveckling, och de flesta krediter är upp över 5 procent.

Är det dags att börja tänka på refrängen och sikta på utgången? Läs vad våra strateger anser i investeringsstrategin för september (pdf, 3 MB) och hör vad vår chefsstrateg Michael Livijn säger i videon.

Senaste blogginlägg av investeringsbloggen

Marknadssyn: Oroliga vatten

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Vår chefsstrateg Michael Livijn diskuterar bland annat företagens vinster och uteblivna kursreaktioner i investeringsstrategin för maj 2018

Marknadssyn: Dragkamp mellan rädsla och girighet

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Vår chefsstrateg Michael Livijn diskuterar ändringarna i investeringsstrategin för april 2018.

Marknadssyn: Inte bara enkelriktat

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Vår chefsstrateg Michael Livijn diskuterar hur investerarna ska förhålla sig efter turbulensen på marknaden i februari.

Från molnfri himmel till börsfrossa

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Vår chefsstrateg Michael Livijn bloggar kring om det finns fog för svängningen i sentimentet på marknaden

Marknadssyn: Njut av resan