Rätt betallösning kan öka din kundnöjdhet

Maria Ljungdahl.
19-05-20 10:21 | Företagsbloggen | Företag | Företagsbloggen

Dagens kunder förväntar sig mer av betalningsprocessen än tidigare. De vill ha betallösningar som fungerar sömlöst i alla kanaler, både i digitala och fysiska butiker. Det här ställer krav på dig som företagare. Hur kan ditt företag leva upp till dina kunders förväntningar och hur kan du göra dina kunder nöjda och därmed mer lojala?

Vi ställde några frågor kring det här med betallösningar och betalningsprocessen till Maria Ljungdahl som är partneransvarig hos Nets för Nordea.

Vad behöver jag för att kunna ta betalt?
Du behöver en terminal, kortinlösenavtal och information om dina betalningar. Vi på Nordea förmedlar kontakten med Nets, som är ledande i Norden på betallösningar.

Vad innebär kortinlösen?
Med kortinlösenavtal får du en mängd fördelar så som att du kan ta emot kortbetalningar från exempelvis Visa, MasterCard, Visa Electron, V PAY, Maestro, Diners Club/Discover, JCB, UnionPay och Alipay. Du får snabbt betalningarna till din bank och du erhåller diverse rapporteringstjänster.

Vad finns det för betalterminaler?
En uppdaterad leverantör erbjuder den senaste teknologin inom betalterminaler och du kan välja mellan mobila, stationära och kassakopplade terminaler som är utrustade med kvittoskrivare, NFC-läsare, färgskärm och är PCI PTS 3.x certifierade.

Finns det en paketlösning?
För dig som vill komma igång snabbt och enkelt finns det en paketerad lösning, som innehåller inlösen och terminal i ett avtal. Du kan välja mellan mobil eller stationär terminal.

Hur får jag information om transaktionsdata?
Med ett online-verktyg har du tillgång till transaktionsdata när som helst - var som helst. Du får full översyn på alla avtal samt av alla transaktioner som sker. Du kan ta ut rapporter, beställa nya terminaler eller ändra kvittotext.

Hur kan jag öka min omsättning?
Med en app får du en översikt över ditt företag och insikter om dina kunder och deras köpbeteende. Du får en överblick över rusningstider, återkommande versus nya kunder samt om det är turister eller lokalt boende. På detta sätt kan du säkerställa att du har personal på plats när kunderna är där så att du kan öka din omsättning.

Hur ökar jag omsättningen genom ökad kundlojalitet?
Nöjda kunder handlar mer och rekommenderar dig oftare och är lojala besökare. Därför har vi gjort det enkelt och skapat ett lojalitetsprogram för dina kunder. Det skall vara både enkelt och ta kort tid. Nöjda kunder är bra för din verksamhet. Du behöver inte heller stämpla dina kunders lojalitetskort
- alla kortinköp registreras i appen, och därmed lagras alla kuponger och värdebevis automatiskt. Du bestämmer sedan själv hur du vill premiera dina kunder, antingen via antalet besök eller vid viss spendering.

Hur fungerar det om jag behöver hjälp?
Det finns möjlighet att få service dygnet runt, alla dagar i veckan. Enklare kan det inte bli.

Hur du kommer igång:
Vänd dig till din kontakt på Nordea så får du snabb hjälp med att komma i kontakt med rätt person hos Nets som sedan hjälper dig att hitta den rätta betallösningen för ditt behov. Du kan även läsa mer om Nets erbjudanden här.

Om Nets

Nets Group är Nordens ledande betalningsaktör och erbjuder betalningslösningar och tjänster för alla kanaler med ett brett utbud av internationella betalmetoder. Det omfattar betalningslösningar för företag samt kortinlösen av Visa, MasterCard, Diners Club/Discover, JCB, Union Pay och Alipay.

Du kan läsa mer om Nets Group här.

Senaste bloggar

Visar 5 av 26 resultat

Så kan du börja arbeta med mångfald på din arbetsplats

Företagsbloggen Företag Företagsbloggen

Hur skapar man en arbetsplats där alla kan känna att de kan vara sig själva? Och vilken betydelse kan det ha för affärerna att man gör det?

SWOT - vikten av strategisk analys

Företagsbloggen Företagsbloggen

Axel Bruzelius från Nordea Start-up & Growth bloggar om vikten att utvärdera sitt företags styrkor och svagheter.

we.trade gör det enklare för dig att göra affärer

Företagsbloggen Företag Företagsbloggen

Plattformen som möjliggör digitala och legalt bindande kontrakt, tillgängliga samtidigt för samtliga inblandade parter.

Löneväxling - bli en attraktiv arbetsgivare till minimal kostnad

Företagsbloggen Företagsbloggen

Löneväxling ger din anställda möjlighet att spara till sin pension och samtidigt minska sin inkomstskatt.

Visar 5 av 26 resultat