Häng med på Pridefestivalen online

20-07-27 8:00 | Om Nordea | Privatekonomi

Som stolt partner till Pride 2020 i de nordiska huvudstäderna riktar Nordea in sig på digitala aktiviteter som är tillgängliga för alla. I sommar står familjejuridiken i fokus, ett viktigt område nära förknippat med privatekonomi.

Nordea vill bidra till ett samhälle där mångfald ses som en styrka och där alla har lika rättigheter och möjligheter. Därför sponsrar Nordea för fjärde året i rad Stockholm Pride, men också Pride i de andra nordiska huvudstäderna.

I sommar riktar vi in oss på digitala aktiviteter som är tillgängliga för alla, oavsett var i landet man befinner sig. Höjdpunkten är den direktsända onlinefestivalen Stockholm Pride Summer Stream som pågår från fredagen den 31 juli till söndagen den 2 augusti.

”Vi har tagit chansen att göra Pride mer inkluderande än någonsin genom aktiviteter som är tillgängliga för alla – kunder, medarbetare och allmänhet”, berättar Åsa Nilsson Billme, chef för Diversity & Inclusion på Nordea.

Familjeekonomi i fokus

Pridesommaren 2020 har Nordea valt att bidra med egna experter på familjejuridik. Som bank möter vi många kunder varje dag och vet att en trygg familjejuridisk situation ofta är grunden för en trygg ekonomi. Det gäller inte minst alla regnbågsfamiljer, stjärnfamiljer och andra icke-traditionella familjer bland våra kunder.

”Familjejuridiken kan uppfattas som snårig men är jätteviktig för en trygg privatekonomi. Många familjer jag möter berättar också vilken lättnad det varit för dem när man tagit tag i de juridiska frågorna. Därför är jag glad att vi har lyft det här ämnet i anslutning till Pride”, säger Caroline Törnquist, familjejuridisk talesperson på Nordea.

Läs intervjun med Caroline Törnquist som handlar om juridiska fallgropar för par and familjer

Häng med på en rolig Pridefestival här: Stockholm Pride Summer Stream

Read more news

Visar 5 av 1 083 resultat

Annika Winsth, Arvid Böhm

Börsrekord - är toppen nådd?

Makroekonomi Nordea podcasts

Lyssna till ett samtal mellan Annika Winsth, Nordeas chefekonom, och Arvid Böhm, aktiestrateg på Nordea.

Bäst på Private Banking – igen!

Om Nordea

Global Finance Magazine har för andra året i rad utsett Nordea till den bästa banken inom Private Banking i Sverige. Priset är en del av ”World’s best Privat...

Nordea Social Impact Award 2020

Grace Health vinner Nordea Social Impact Award 2020

Om Nordea Hållbarhet

Priset delas ut till det bolag som bäst anses leva upp till att vara både samhällsförbättrande och ha marknadspotential.

Helheten a och o för en lyckad skattereform

Makroekonomi Nordea podcasts

Lyssna till ett samtal mellan Annika Winsth och Klas Eklund där såväl syfte som utmaningar och möjligheter diskuteras.

Marknadssyn: Håll kursen

Börs och investeringar

Den fruktade andra vågen tynger för tillfället marknaden och den kommer sannolikt även påverka återhämtningen i negativ riktning.

Visar 5 av 1 083 resultat