Fråga mig om privatekonomi, lyxfällor och pengar

17-05-10 12:04 | Privatekonomi | Ingela Gabrielsson

Då och då ställs vi inför frågan varför vi jobbar med det vi gör. Det är en viktig fråga och värd att tänka på. Mitt jobb, som Nordeas privatekonom, är något jag känner väldigt varmt för. Det här med privatekonomi kan vara väldigt spännande, tycker jag. Man har möjlighet att kunna förklara, tipsa och uppmuntra människor till att försöka förbättra sin egen ekonomiska situation. Det är ju så att om vi känner att vi har en så god ekonomi som möjligt så mår vi också bättre. Ekonomi är en fråga som berör oss alla. Om jag har kunnat inspirera eller uppmuntra människor till att ta ett steg till en bättre ekonomi, så har jag gjort mitt jobb.

Det är extremt viktigt att vi alla förstår vad det är för olika ekonomiska möjligheter som finns till hands för oss och hur de fungerar. Min ambition är att försöka förklara detta på ett tydligt sätt, utan att krångla till det. Därför är det fri frågestund här på min blogg idag. Skriv din fråga till es.aedron@nossleirbag.alegni så kommer den att läggas upp anonymt på min blogg tillsammans med mitt svar nästa vecka.

Jag hoppas vi hörs!

Senaste blogginlägg av Ingela Gabrielsson

5 ekonomiska skillnader mellan att vara gift och sambo

Privatekonomi Ingela Gabrielsson

Vad innebär det egentligen att gifta sig? Förutom den romantiska delen så är det också ett avtal som träffas.

Vill du driva en snabbväxande startup? Glöm inte de tråkiga detaljerna

Företag Företagsbloggen Företagsbloggen

Traditionellt har tillväxten i ett företag begränsats av lönsamhet och kassaflöde.

Så försäkrar du ditt företag till framgång

Företag Företagsbloggen Företagsbloggen

En undersökning som vi genomförde tillsammans med Kantar Sifo visar att bland företag med 1 till 50 anställda är mer än hälften som inte erbjuder någon sjukf...

Så slipper du trädgårdsångest

Privatekonomi Ingela Gabrielsson

Det är inte helt gratis att ha en trädgård och vi lägger gärna pengar på att fixa, visar min senaste undersökning.

8 tips för en bättre semesterkassa

Privatekonomi Ingela Gabrielsson

Experten Ingela tipsar om hur du får råd med semester 2018.