Information om coronaviruset och Nordeas åtgärder

20-03-18 13:39 | Om Nordea

Det råder exceptionella tider just nu. Som Nordens största bank har Nordea ett särskilt ansvar gentemot de samhällen där vi har verksamhet. Vår uppgift är att stötta alla våra kunder i såväl goda som dåliga tider.

Nordea är en mycket välkapitaliserad bank med en stark balansräkning, och det ger oss en stabil grund för att kunna hjälpa våra kunder även under dessa svåra tider. Vi gör allt vi kan för att hjälpa och ge våra kunder råd.

Vi har redan beslutat om en rad snabba åtgärder för att bistå våra privatkunder och små och medelstora företag i Norden.

Privatkunder hittar mer information på våra webbsidor om hur de ansöker om en amorteringsfri period.

www.nordea.se
www.nordea.dk
www.nordea.no
www.nordea.fi

Vi uppmanar våra företagskunder att omedelbart kontakta oss om de räknar med förändringar i sin ordinarie verksamhet. Om det skulle behövas har Nordea flera metoder och instrument som kan bidra till att stärka deras rörelsekapital och likviditet. Tveka inte att höra av er till oss om ni har verksamhetsfrågor som ni vill diskutera närmare.

Nordeas åtgärder
För att kunna fortsätta hjälpa alla våra kunder och skydda våra medarbetare har vi vidtagit flera viktiga åtgärder i vår verksamhet och är beredda att göra vad som krävs.

Vi har infört ett fullständigt reseförbud – restriktioner för affärsresor till alla länder.

Obligatoriskt distansarbete i två veckor för alla medarbetare som återvänder från utlandet.

Inga inrikesresor mellan olika kontor – endast arbete från ordinarie kontor.

Vi har säkerställt förutsättningar för distansarbete. I Nordea har vi redan flexibla möjligheter till distansarbete. För många av våra medarbetare är arbetet inte nödvändigtvis bundet till en viss plats. Vi erbjuder våra medarbetare de IT-lösningar som behövs för att kunna arbeta från många olika platser.

Med dessa åtgärder kan vi skydda våra medarbetare, hålla igång verksamheten och fortsätta att hjälpa er.

Våra kontor
För att skydda både kunder och medarbetare ber vi dig att kontakta oss via telefon eller online istället för att besöka ett kontor om

• du har besökt ett smittdrabbat område de senaste 14 dagarna
• du har varit i kontakt med någon som är smittad av coronaviruset eller
• du känner dig sjuk eller har symptom.

Vi fortsätter att noga följa händelseutvecklingen liksom instruktionerna och riktlinjerna från de nationella hälsovårdsmyndigheterna. Kom ihåg att vi finns här för att stötta våra kunder i såväl goda som dåliga tider.

Mer information relaterad till coronavirusutbrottet

Nordea erbjuder amorteringsfria perioder för bolånekunder och små och medelstora företagskunder till följd av coronautbrottet Länk till pressmeddelande

Aktuell information för företag om coronautbrottet Länk till nordea.se

Följ den senaste marknadsutvecklingen via Nordeas webinarrier och poddar Läs mer

Nordea har förlängt den amorteringsfria perioden för företagslån till sex månader Länk till artikel

Read more news

Visar 5 av 1 053 resultat

Företag Om Nordea

Många företag nu är i akut behov av att trygga sin ekonomi de kommande månaderna.

Marknadssyn: Prövande tider

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Marknaden försöker väga dystra ekonomiska nyheter mot enorma stimulansprogram och attraktiva värderingar, skriver våra investeringsstrateger.

Följ den senaste marknadsutvecklingen via Nordeas webinarrier och poddar

Börs och investeringar Företag Privatekonomi

Coronaviruspandemin skapar turbulens på marknaderna. Håll dig uppdaterad om utvecklingen med hjälp av våra webinar och podcasts.

Marknadskommentar: Äntligen lite andrum

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Ekonomiskt stimulanspaket har stöttat börserna under den senaste veckan, skriver våra investeringsstrateger.

Marknadskommentar: Svårnavigerad marknad

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Våra investeringsstrateger om den rådande situationen på marknaden.

Visar 5 av 1 053 resultat