Information om coronaviruset och Nordeas åtgärder

Nordeas koncernchef Frank Vang-Jensen: ”Vi är glada över att våra kunder har bett oss om råd och stöd i den första fasen av krisen. Vi fortsätter dialogen med kunderna för att kunna svara på deras behov och hjälpa dem att förverkliga sina drömmar. Då Nordeas kapitalstruktur är bra och balansräkning stark kan vi stötta våra kunder även i fortsättningen.”
20-03-18 13:39 | Om Nordea

Vi har passerat den svåraste fasen av epidemin och är inne i en situation där samhällen gradvis öppnas och den ekonomiska tillväxten visar tecken på att piggna till. Många konsekvenser av krisen är ännu oklara och utmaningar kan förekomma i återhämtningen.

I egenskap av Nordens största bank har Nordea ett särskilt ansvar gentemot samhället. Vi är här för att stötta våra kunder genom både goda och svåra tider.

Myndigheterna avvecklar restriktioner så småningom och allt fler medarbetare i Nordea återvänder till sina arbetsplatser efter att ha jobbat på distans. Det här sker enligt anvisningarna på olika tider i olika länder.

Kundmöten

Nordea fortsätter att följa utvecklingen av läget och iakttar de lokala hälsomyndigheternas anvisningar. Vi gör allt vi kan för att skydda våra medarbetare och kunder mot coronavirussmitta.

Eftersom vi föredrar onlinemöten ber vi dig kontakta oss per telefon eller på nätet i stället för att besöka kontoret om det bara är möjligt. Detta är mycket viktigt om du har umgåtts med en person som är smittad av coronaviruset eller känner dig dålig med förkylnings- eller influensasymptom.

Om du vill sköta ditt ärende på kontoret, undvik rusningstider och håll ett tillräckligt avstånd till andra kunder.

Vi hjälper dig gärna!

Mer information för företagskunder

Nordea Danmark
Nordea Finland
Nordea Norge
Nordea Sverige

Mer information relaterad till coronavirusutbrottet

Nordea erbjuder privatkunder med bostadslån samt små och medelstora företagskunder amorteringsfrihet på grund av situationen med coronaviruset Länk till pressmeddelande

Nordea har förlängt den amorteringsfria perioden för företagslån till sex månader Länk till artikel

Nordea ökar hastigheten i betalningar till leverantörer (engelska) Läs mer

Read more news

Visar 5 av 1 071 resultat

Susanne Spector

Nordea: Coronakrisen är en storstadskris

Pressmeddelande Makroekonomi

Slush event in Helsinki

Slush 2020: Nordea värd för virtuella snabbmöten mellan uppstartsföretag och investerare

Digitala tjänster Om Nordea

Nordea är en huvudpartner till Slush, det ledande evenemanget i världen för uppstarts- och teknikföretag, där banken hjälper investerare och uppstartsföretag...

erial view of windmills in summer forest in Finland

Därför är hållbarhet så viktigt i pensionsförvaltningen

Sparande och pension Hållbarhet

Johan Nystedt, Nordea Liv & Pension, svarar på frågor om NLP:s förvaltningsstrategi.

Nordea Economic Outlook

Nordeas konjunkturrapport: Laddat för kick-start