Nordea stolt partner till Pride i de nordiska huvudstäderna

20-05-13 13:00 | Om Nordea | Hållbarhet

Nordea står upp för jämlikhet och mänskliga rättigheter, och det är med stolthet vi meddelar att vi samarbetar med Pride i de nordiska huvudstäderna även 2020.

Nordea strävar efter att bidra till ett samhälle där mångfald ses som en styrka och där alla har samma rättigheter och möjligheter. Då är Pride en naturlig partner för Nordea.

– Nordea arbetar aktivt med inkludering så att alla medarbetare och kunder ska känna sig välkomna. Pride handlar inte bara om att fira mångfald – det handlar också om att skicka en viktig signal om att vi alla, oavsett kön, sexuell läggning eller livsstil, har möjligheten att uppfylla våra drömmar och ambitioner, säger Frank Vang-Jensen, vd och koncernchef på Nordea.

Pride 2020 hålls från juni till september i de nordiska länderna. Med tanke på den pågående covid-19-pandemin har Pride-arrangörerna ändrat sitt upplägg inför årets evenemang. De allra flesta aktiviteterna kommer att hållas online, med en rad olika virtuella evenemang såsom seminarier och möten, online-konserter och även digitala parader.

Nordea vill vara en partner att räkna med i både goda och svåra tider, och vi fortsätter vårt samarbete med Pride och ska hitta nya sätt att bidra på i år, även om de fysiska evenemangen har ställts in.

Nordea följer covid-19-utvecklingen noga, och tillsammans med de lokala Pride-organisationerna kommer vi att följa alla hälso- och säkerhetsrekommendationer som myndigheterna utfärdar. Precis som med alla evenemang som Nordea organiserar eller deltar i kommer vi att göra allt vi kan för att prioritera våra medarbetares och kunders hälsa och säkerhet.

Arbetet med mångfald och inkludering står högt på agendan i Nordea och engagerar medarbetare och team från hela banken. Kollegor från våra olika länder har gått samman i medarbetarledda HBT+-grupper, som bidrar till att ytterligare öka medvetenheten om dessa frågor på våra arbetsplatser. Detta är ett exempel på vårt engagemang för jämställdhet, mångfald och inkludering i Nordea.

Läs mer om Nordeas arbete med mångfald och inkludering.

Read more news

Visar 5 av 1 072 resultat

Nordea newbrand

90-konton - en garanti för välgörenhet

Om Nordea

2019 donerade vi totalt 18,6 miljarder kronor till organisationer med 90-konton

Couple moving house looking at colour samples

Pandemin slår mot ungas boendekostnader

Pressmeddelande Boende och boräntor

Susanne Spector

Nordea: Coronakrisen är en storstadskris

Pressmeddelande Makroekonomi

Slush event in Helsinki

Slush 2020: Nordea värd för virtuella snabbmöten mellan uppstartsföretag och investerare

Digitala tjänster Om Nordea

Nordea är en huvudpartner till Slush, det ledande evenemanget i världen för uppstarts- och teknikföretag, där banken hjälper investerare och uppstartsföretag...

erial view of windmills in summer forest in Finland

Därför är hållbarhet så viktigt i pensionsförvaltningen

Sparande och pension Hållbarhet

Johan Nystedt, Nordea Liv & Pension, svarar på frågor om NLP:s förvaltningsstrategi.

Visar 5 av 1 072 resultat