Nordea utsedd till bästa Private Banking-aktör

14-02-06 9:30 | Om Nordea

Den internationella finanstidskriften Euromoney har utsett Nordea till nummer ett inom private banking i Norden och Baltikum, i en mätning. Det är sjätte gången i rad Nordea tilldelas utmärkelsen.

Nordea är störst på den nordiska Private Banking-marknaden, och man välkomnade 10 000 nya kunder under 2013. Det förvaltade kapitalet har ökat 80 procent under de senaste fem åren. Vid årsskiftet uppgick det förvaltade kapitalet i Nordeas Nordic Private Banking-enheter, och International Private Banking, till 77,3 miljarder euro.- Vi sätter värde på den här utmärkelsen. Det sporrar oss i vårt dagliga arbete att göra kunderna nöjda och att välkomna nya kunder, säger Gunn Wærsted, chef för Wealth Management i Nordea.