Nordea förlänger samarbetet med Teach for Sweden

15-11-11 9:51 | Om Nordea | Samhällsansvar

Sedan 2013 har Nordea samarbetat med Teach for Sweden. Nu förlänger vi samarbetet och 15 nya ledarskapsmentorer är utsedda. Målet är att tillsammans skapa en likvärdig skola i Sverige.

Nordeas uppdrag i Teach for Sweden är ett konkret engagemang i vår satsning på ungdomar, där vi visar att vi tar ansvar för framtida tillväxt och att vi vill vara med och verka för en likvärdig skola. Syftet med mentorernas deltagande är att inspirera och stimulera ledarskapsutveckling för lärare.

- Anställda från Nordea utgör ett stort antal av kandidaternas mentorer i programmet och det visar att vi i näringslivet bryr oss. I näringslivet krävs ett starkt ledarskap, men det ledarskapet är lika viktigt att lyfta hos läraren i skolan, säger Anna Storåkers, chef för svenska bankverksamheten på Nordea.

Nordea stödjer Teach for Sweden sedan 2013.