Brev till fordringsägare i Nordea Bank Finland

16-04-21 9:40 | Om Nordea

Fordringsägare i Nordea Bank Finland får under vecka 16 ett informationsbrev om att vi ändrar vår legala struktur. Brevet skickas till alla som har skuldinstrument utgivna av Nordea Bank Finland, till exempel strukturerade produkter och säkerställda obligationer. Brevet går till såväl kunder inom Nordea som till fordringsägare som inte är kunder.

Mottagarna av breven behöver inte göra något med anledning av utskicket, de erhåller detta enbart då Nordea Bank Finland enligt lag är skyldiga att informera berörda fordringsägare om deras rättigheter i samband med fusionen mellan Nordea Bank Finland och Nordea Bank AB samt den partiella delningen (fissionen) av Nordea Bank Finland.