Kvartalsrapport: Ett acceptabelt resultat

16-04-27 10:49 | Om Nordea

Affärsklimatet var relativt stabilt i början av året. I synnerhet den svenska ekonomin fortsatte att gå bra, men oron på finansmarknaderna och de ännu lägre räntorna ledde till press på intäkterna. Med tanke på omvärldsläget har Nordea ändå levererat ett acceptabelt resultat.

Att fortsatt möta kundernas behov och efterfrågan på digitala tjänster är högt prioriterat och vi har nu 23 onlinekontor, åtta fler än förra kvartalet, med samma service som ett fysiskt kontor men med mer flexibla öppettider. Ett av sex kundmöten hålls nu online (hela ett av fyra i Sverige), nästan dubbelt fler än under första kvartalet 2015.

Se Sverigechefen, Lennart Jacobsen, kommentera branschens och Nordeas pågående digitalisering i filmen nedan.

Läs även hela kvartalsrapporten här.