Nordeas aktieanalys är nummer 1

16-05-26 17:00 | Om Nordea

Nordeas aktieanalytiker kammade hem första pris i Thomson Reuters Analyst Awards (TRAA) 2016. Nordea rankas som nummer 1 i Norden, följt av Danske Bank och Handelsbanken. TRAA rankar hur väl analytikernas prognoser slagit in och hur väl de lyckats med sina rekommendationer. TRAA anses allmänt som den ledande objektiva kvalitetsmätningen i aktiebranschen.

- Vi är stolta över att vi lyckats bäst med våra prognoser och rekommendationer. TRAA-rankningen är ett kvitto på att vi ligger bra till med vår ambition att erbjuda de bästa aktieanalyserna i Norden till våra kunder, säger Thomas Winther Sørensen, nordisk chef för Nordeas aktieanalys.

- Innan TRAA-rankningen meddelades hade vi redan blivit topprankade i Prosperas och Greenwichs kundenkäter i kategorierna "samlat produktutbud", "fallstudier", "diskussionspartner" och "små- och medelstora bolag", säger Thomas Winther Sørensen.

- Det blir allt vanligare att man betalar direkt och separat för analyser och rådgivning om aktier och vi har bestämt oss för att erbjuda våra kunder det bästa inom båda dessa områden i Norden.  Att vara ledande i regionen både enligt subjektiva kundenkäter och objektiva undersökningar ger oss en verklig konkurrensfördel, säger Thomas Winther Sørensen.