Grönt ljus för samtliga fusioner i Nordea

16-12-21 9:58 | Om Nordea

Myndigheterna i Danmark och Norge har nu godkänt fusionsplanerna för den danska respektive norska dotterbanken.

I och med det tidigare godkännandet från myndigheterna i Finland är det nu glädjande att vi kan genomföra de gränsöverskridande fusionerna mellan Nordea Bank AB och dess dotterbanker Nordea Bank Danmark, Nordea Bank Finland och Nordea Bank Norge. Dotterbankerna blir därmed filialer till moderföretaget. Fusionerna slutförs den 2 januari 2017.

En enklare struktur minskar komplexiteten och gör det möjligt för oss att fokusera på att skapa bästa möjliga kundupplevelser. Ambitionen med den här förändringen är att det ska bli lättare för våra kunder att ha med oss att göra och dra nytta av vår samlade kompetens.