Nordea vinner Euromoney-pris för bästa private banking

17-02-02 8:30 | Awards | Om Nordea

Euromoney har utsett Nordea till bästa leverantör av private banking-tjänster i Norden och Baltikum för nionde året i rad. Nordea Private Banking i Finland och Lettland tilldelades också Euromoneys pris för bästa private banking-tjänster i respektive land.

”Vi är mycket stolta att vinna ett pris med så högt internationellt anseende för våra private banking-tjänster, som har utvecklats successivt på senare år genom betydande investeringar. Vi jobbar hårt för att komma ännu längre på den här vägen,” säger Thorben Sander, chef för Private Banking i Nordea.

Euromoney är en internationell finanstidskrift. Dess årliga priser för private banking-tjänster grundar sig på bedömningar från andra branschaktörer samt röster från personer som arbetat länge inom private banking och förmögenhetsförvaltning.

Nordea Private Banking är en av Europas 20 främsta inom private banking, och är störst i Norden med över 100  miljarder euro i förvaltat kapital, samt cirka 110 000 kunder som betjänas av cirka 1 200 medarbetare inom rådgivning och support.

Läs fler nyheter

Så gör telefon-bedragare för att lura dig på pengar

Privatekonomi

Vishing (voice phishing), eller fejkade Nordeasamtal, fortsätter att vara ett av de mest effektiva tillvägagångssätten för att bedra våra kunder

Nordea möjliggör en hållbar framtid

Hållbarhet Om Nordea

TACK alla kunder som valde bort pappersbrev 2017

Hållbarhet Om Nordea

2017 skickade Nordea 15 miljoner färre pappersbrev.

Samarbete för en gemensam framtid i Davos

Om Nordea Hållbarhet

När World Economic Forum hålls i Davos den här veckan kommer Nordea att vara tongivande i debatten om hur vi kan arbeta tillsammans för att skapa en gemensam...

Economic-Outlook

Nordea serverar dig det senaste numret av Ekonomiska utsikter

Makroekonomi

Anmäl dig till ett webbseminarium på ditt eget språk, och få rapporten så snart den publiceras den 24 januari.