Nordea vinner Euromoney-pris för bästa private banking

17-02-02 8:30 | Awards | Om Nordea

Euromoney har utsett Nordea till bästa leverantör av private banking-tjänster i Norden och Baltikum för nionde året i rad. Nordea Private Banking i Finland och Lettland tilldelades också Euromoneys pris för bästa private banking-tjänster i respektive land.

”Vi är mycket stolta att vinna ett pris med så högt internationellt anseende för våra private banking-tjänster, som har utvecklats successivt på senare år genom betydande investeringar. Vi jobbar hårt för att komma ännu längre på den här vägen,” säger Thorben Sander, chef för Private Banking i Nordea.

Euromoney är en internationell finanstidskrift. Dess årliga priser för private banking-tjänster grundar sig på bedömningar från andra branschaktörer samt röster från personer som arbetat länge inom private banking och förmögenhetsförvaltning.

Nordea Private Banking är en av Europas 20 främsta inom private banking, och är störst i Norden med över 100  miljarder euro i förvaltat kapital, samt cirka 110 000 kunder som betjänas av cirka 1 200 medarbetare inom rådgivning och support.

Läs fler nyheter

Annika Winsth: Risker med expansiv budget

Makroekonomi

"Ekonomin närmar sig snabbt kapacitetstaket."

pulse om börsen

Nordea Pulse om börsen, mode och fonder

Nordea podcasts Nordea podcasts

I detta avsnitt av Nordea Pulse träffar vi fondförvaltaren John Hernander.

nordea entre

5 svar på vanliga missförstånd om banken

Om Nordea

Vi reder ut vad som hände med skattepengarna på 90-talet.

”Vi finns här för våra kunder”

Om Nordea

Moderbolagets säte ska flytta till Finland.

Robotar välkomnas

Makroekonomi

Vad har apotekare, säkerhetsvakt och kock gemensamt?