Nordea vinner Euromoney-pris för bästa private banking

17-02-02 8:30 | Priser | Om Nordea

Euromoney har utsett Nordea till bästa leverantör av private banking-tjänster i Norden och Baltikum för nionde året i rad. Nordea Private Banking i Finland och Lettland tilldelades också Euromoneys pris för bästa private banking-tjänster i respektive land.

”Vi är mycket stolta att vinna ett pris med så högt internationellt anseende för våra private banking-tjänster, som har utvecklats successivt på senare år genom betydande investeringar. Vi jobbar hårt för att komma ännu längre på den här vägen,” säger Thorben Sander, chef för Private Banking i Nordea.

Euromoney är en internationell finanstidskrift. Dess årliga priser för private banking-tjänster grundar sig på bedömningar från andra branschaktörer samt röster från personer som arbetat länge inom private banking och förmögenhetsförvaltning.

Nordea Private Banking är en av Europas 20 främsta inom private banking, och är störst i Norden med över 100  miljarder euro i förvaltat kapital, samt cirka 110 000 kunder som betjänas av cirka 1 200 medarbetare inom rådgivning och support.

Läs fler nyheter

Visar 5 av 370 resultat

Young woman sitting on the jetty

Alla Hjärtans Dag: Se upp för kärlekssvindlare

Hållbarhet

Nordeas team som bekämpar bedrägerier ger tips om hur du upptäcker och undviker kärlekssvindlare på nätet.

Koncernchefens kommentar till resultatet för det fjärde kvartalet

Om Nordea Frank Vang-Jensen

Nordea's VD Frank Vang-Jensen kommenterar resultatrapporten för det fjärde kvartalet som släpptes idag.

Nordea Klimatfond vinner pris som Årets uppstickare

Sparande och pension Responsible investment Om Nordea

Tidningen Privata Affärer utnämner Nordea Klimatfond till Årets Uppstickare

Anders Langworth

Ett år i hållbarhetens tecken för Nordea

Om Nordea Hållbarhet

Vi summerar det gångna årets händelser inom hållbarhetsområdet.

Framtidsfullmakt - tryggar din ekonomin för framtiden

Privatekonomi

Familjerättsjurist Caroline Törnquist: Det är du som fullmaktsgivare som bestämmer vad fullmakten ska omfatta

Visar 5 av 370 resultat