Nordea vinner Euromoney-pris för bästa private banking

17-02-02 8:30 | Priser | Om Nordea

Euromoney har utsett Nordea till bästa leverantör av private banking-tjänster i Norden och Baltikum för nionde året i rad. Nordea Private Banking i Finland och Lettland tilldelades också Euromoneys pris för bästa private banking-tjänster i respektive land.

”Vi är mycket stolta att vinna ett pris med så högt internationellt anseende för våra private banking-tjänster, som har utvecklats successivt på senare år genom betydande investeringar. Vi jobbar hårt för att komma ännu längre på den här vägen,” säger Thorben Sander, chef för Private Banking i Nordea.

Euromoney är en internationell finanstidskrift. Dess årliga priser för private banking-tjänster grundar sig på bedömningar från andra branschaktörer samt röster från personer som arbetat länge inom private banking och förmögenhetsförvaltning.

Nordea Private Banking är en av Europas 20 främsta inom private banking, och är störst i Norden med över 100  miljarder euro i förvaltat kapital, samt cirka 110 000 kunder som betjänas av cirka 1 200 medarbetare inom rådgivning och support.

Läs fler nyheter

Almedalen 2018 - här hittar du Nordea

Om Nordea Privatekonomi

Årets program för Nordea på Almedalen hittar du här.

Nordea expert selected to EU Expert Group on Sustainable Finance

Hållbarhet Our people Our work Responsible business

Nordea and Aila Aho have been selected to one of the 35 honourable seats in the European Commission’s technical expert group on sustainable finance.

Nordeas kontaktlösa kort är säkra

Privatekonomi

Hur säkert är det med kontaktlösa köp egentligen?

Så funkar GDPR för våra kunder

Om Nordea

GDPR, Mifid2 och PSD2 är alla nya regelverk från EU som träder i kraft under 2018.

7 miljarder pensionspengar blir nu grönare

Hållbarhet Sparande och pension

Nordea Liv & Pensions traditionellt förvaltade pensionsportfölj ska nu ställa om till enbart hållbara investeringar.