Vi prisar Coala Life som digitaliserar hjärtat

17-07-05 11:52 | Digitala tjänster | Samhällsansvar | Om Nordea

Igår korades vinnarna i Serendipity Challenge 2017 i Almedalen. Som huvudpartner till tävlingen delade vi ut ett partnerpris till medtech-bolaget Coala Life, med motiveringen:

"Vi har sett otroligt många spännande produktbolag och starka servicemodeller! Vår vinnare lyckades redan i sin korta hisspitch visa att de förenar dessa två i en globalt skalbar produkt. När den produkten dessutom lindrar oro, frigör viktig vårdtid och räddar liv är det självklart att vårt hjärta klappar starkast för vår vinnare av Nordeas partnerpris, Coala!"

- Att vinna det här priset är helt fantastiskt för oss! Det skapar möjligheter att hitta nya partners och framtida kunder, säger Philip Siberg, Coala Life’s Co-founder och CEO om priset, som är en resa till Silicon Valley där de bland annat kommer få träffa investerare.

Coala Life är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på hjärtdiagnostik och mobil hälsa. De har utvecklat en portfölj av patenterade produkter och tjänster för digital distansövervakning och screening av hjärtat. Läs mer om dem på deras hemsida.

Det var inte bara Coala Life som prisades, här kan du läsa mer om tävlingen och de företag som kammade hem de andra prestigefulla priserna i Serendipity Challenge 2017.

Missa inte att följa Nordeas vinnarföretag, Coala Life, på deras resa till Silicon Valley. Vi kommer rapportera under hösten om möten, upplevelser och tankar framåt.

Det var många spännande företag med i tävlingen Serendipity Challenge 2017, nedan kan du en kort pitch från några av dem.

Read more news

Podcast: Har du koll på konjunkturen?

Nordea podcasts Nordea podcasts

Har du koll på konjunkturen? Chefekonom Annika Winsth plockar ut det viktigaste ur senaste konjunkturrapporten.

pulse om börsen

Nordea Pulse om börsen, mode och fonder

Nordea podcasts Nordea podcasts

I detta avsnitt av Nordea Pulse träffar vi fondförvaltaren John Hernander.

nordea entre

5 svar på vanliga missförstånd om banken

Om Nordea

Vi reder ut vad som hände med skattepengarna på 90-talet.

”Vi finns här för våra kunder”

Om Nordea

Moderbolagets säte ska flytta till Finland.

Robotar välkomnas

Makroekonomi

Vad har apotekare, säkerhetsvakt och kock gemensamt?