Vi prisar Coala Life som digitaliserar hjärtat

17-07-05 11:52 | Digitala tjänster | Hållbarhet | Om Nordea

Igår korades vinnarna i Serendipity Challenge 2017 i Almedalen. Som huvudpartner till tävlingen delade vi ut ett partnerpris till medtech-bolaget Coala Life, med motiveringen:

"Vi har sett otroligt många spännande produktbolag och starka servicemodeller! Vår vinnare lyckades redan i sin korta hisspitch visa att de förenar dessa två i en globalt skalbar produkt. När den produkten dessutom lindrar oro, frigör viktig vårdtid och räddar liv är det självklart att vårt hjärta klappar starkast för vår vinnare av Nordeas partnerpris, Coala!"

- Att vinna det här priset är helt fantastiskt för oss! Det skapar möjligheter att hitta nya partners och framtida kunder, säger Philip Siberg, Coala Life’s Co-founder och CEO om priset, som är en resa till Silicon Valley där de bland annat kommer få träffa investerare.

Coala Life är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på hjärtdiagnostik och mobil hälsa. De har utvecklat en portfölj av patenterade produkter och tjänster för digital distansövervakning och screening av hjärtat. Läs mer om dem på deras hemsida.

Det var inte bara Coala Life som prisades, här kan du läsa mer om tävlingen och de företag som kammade hem de andra prestigefulla priserna i Serendipity Challenge 2017.

Missa inte att följa Nordeas vinnarföretag, Coala Life, på deras resa till Silicon Valley. Vi kommer rapportera under hösten om möten, upplevelser och tankar framåt.

Read more news

Visar 5 av 373 resultat

Nordea girl

Stronger Sustainable Selection offering with launch of balanced funds

Responsible business Our work

Nordea has now an even stronger sustainable savings offering to the customers. Our new balanced funds launched in November are the first of their kind at Nor...

Nordea lanserar entreprenörpris för att främja olikheter

Om Nordea Företag

Priset Årets Funcoprenör ska premiera företag vars affärsidé bidrar till ett mer inkluderande samhälle.

Nordea kommenterar resultatet av Fair Finance Guides granskning

Our work Responsible business

Varje år gör intresseorganisationen Fair Finance Guide (FFG) en granskning av bankernas policyer och relaterade dokument på hållbarhetsområdet. Nordea har gr...

Sociala entreprenörer i Norden stöttas för att tackla klimatutmaningarna

Om Nordea

Nordea, Accenture och Ashoka lanserar nu tillsammans Changemakers Accelerator, ett program som ska stötta klimatinitiativ i Norden.

Ylva Hannestad and Anders Langworth

Ett år i hållbarhetens tecken för Nordea

Om Nordea Hållbarhet

Vi summerar det gångna årets händelser inom hållbarhetsområdet.

Visar 5 av 373 resultat