Vi prisar Coala Life som digitaliserar hjärtat

17-07-05 11:52 | Digitala tjänster | Hållbarhet | Om Nordea

Igår korades vinnarna i Serendipity Challenge 2017 i Almedalen. Som huvudpartner till tävlingen delade vi ut ett partnerpris till medtech-bolaget Coala Life, med motiveringen:

"Vi har sett otroligt många spännande produktbolag och starka servicemodeller! Vår vinnare lyckades redan i sin korta hisspitch visa att de förenar dessa två i en globalt skalbar produkt. När den produkten dessutom lindrar oro, frigör viktig vårdtid och räddar liv är det självklart att vårt hjärta klappar starkast för vår vinnare av Nordeas partnerpris, Coala!"

- Att vinna det här priset är helt fantastiskt för oss! Det skapar möjligheter att hitta nya partners och framtida kunder, säger Philip Siberg, Coala Life’s Co-founder och CEO om priset, som är en resa till Silicon Valley där de bland annat kommer få träffa investerare.

Coala Life är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på hjärtdiagnostik och mobil hälsa. De har utvecklat en portfölj av patenterade produkter och tjänster för digital distansövervakning och screening av hjärtat. Läs mer om dem på deras hemsida.

Det var inte bara Coala Life som prisades, här kan du läsa mer om tävlingen och de företag som kammade hem de andra prestigefulla priserna i Serendipity Challenge 2017.

Missa inte att följa Nordeas vinnarföretag, Coala Life, på deras resa till Silicon Valley. Vi kommer rapportera under hösten om möten, upplevelser och tankar framåt.

Read more news

Visar 5 av 336 resultat

Almedalen 2019 - våra experter på plats

Om Nordea

Här hittar du allt om Nordea i Almedalen. Vi börjar med att presentera vilka talespersoner som kommer vara på plats och vilka fokusområden vi har i år.

Nordea satsar på volontärarbete som en del i vårt fokus på samhällsengagemang

Om Nordea Hållbarhet

Medarbetarna uppmuntras att göra en frivilliginsats genom att ge ungdomar undervisning om privatekonomi och äldre grundläggande datakunskap.

The Nordics push for the global IT sector to turn circular

Responsible business Environment

In the capacity as a member of the Advisory Board of the network Atea Sustainability Focus (ASF), Nordea has teamed up with other large Nordic companies to d...

Nordea Markets börjar med AI för snabbare analyser

Makroekonomi

Nordea Markets lanserar ett nytt verktyg som med hjälp av maskininlärning och artificiell intelligens (AI) levererar snabba analyser av de texter som central...

Nordea antar AI-utmaningen

Om Nordea

Idag lanseras kursen Elements of AI på svenska, och Nordea är ett av företagen som är med från start och stöttar initiativet.

Visar 5 av 336 resultat