Vi prisar Coala Life som digitaliserar hjärtat

17-07-05 11:52 | Digitala tjänster | Hållbarhet | Om Nordea

Igår korades vinnarna i Serendipity Challenge 2017 i Almedalen. Som huvudpartner till tävlingen delade vi ut ett partnerpris till medtech-bolaget Coala Life, med motiveringen:

"Vi har sett otroligt många spännande produktbolag och starka servicemodeller! Vår vinnare lyckades redan i sin korta hisspitch visa att de förenar dessa två i en globalt skalbar produkt. När den produkten dessutom lindrar oro, frigör viktig vårdtid och räddar liv är det självklart att vårt hjärta klappar starkast för vår vinnare av Nordeas partnerpris, Coala!"

- Att vinna det här priset är helt fantastiskt för oss! Det skapar möjligheter att hitta nya partners och framtida kunder, säger Philip Siberg, Coala Life’s Co-founder och CEO om priset, som är en resa till Silicon Valley där de bland annat kommer få träffa investerare.

Coala Life är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på hjärtdiagnostik och mobil hälsa. De har utvecklat en portfölj av patenterade produkter och tjänster för digital distansövervakning och screening av hjärtat. Läs mer om dem på deras hemsida.

Det var inte bara Coala Life som prisades, här kan du läsa mer om tävlingen och de företag som kammade hem de andra prestigefulla priserna i Serendipity Challenge 2017.

Missa inte att följa Nordeas vinnarföretag, Coala Life, på deras resa till Silicon Valley. Vi kommer rapportera under hösten om möten, upplevelser och tankar framåt.

Read more news

Visar 5 av 376 resultat

Young woman sitting on the jetty

Alla Hjärtans Dag: Se upp för kärlekssvindlare

Hållbarhet

Nordeas team som bekämpar bedrägerier ger tips om hur du upptäcker och undviker kärlekssvindlare på nätet.

Koncernchefens kommentar till resultatet för det fjärde kvartalet

Om Nordea Frank Vang-Jensen

Nordea's VD Frank Vang-Jensen kommenterar resultatrapporten för det fjärde kvartalet som släpptes idag.

Nordea Klimatfond vinner pris som Årets uppstickare

Sparande och pension Responsible investment Om Nordea

Tidningen Privata Affärer utnämner Nordea Klimatfond till Årets Uppstickare

Anders Langworth

Ett år i hållbarhetens tecken för Nordea

Om Nordea Hållbarhet

Vi summerar det gångna årets händelser inom hållbarhetsområdet.

Nordea part of pioneering Forum for Sustainable Finance in Denmark

Our work

Finance Denmark, the Danish organization for the financial industry, has established a ‘Forum for Sustainable Finance’. The mission was to provide recommenda...

Visar 5 av 376 resultat