Vi prisar Coala Life som digitaliserar hjärtat

17-07-05 11:52 | Digitala tjänster | Hållbarhet | Om Nordea

Igår korades vinnarna i Serendipity Challenge 2017 i Almedalen. Som huvudpartner till tävlingen delade vi ut ett partnerpris till medtech-bolaget Coala Life, med motiveringen:

"Vi har sett otroligt många spännande produktbolag och starka servicemodeller! Vår vinnare lyckades redan i sin korta hisspitch visa att de förenar dessa två i en globalt skalbar produkt. När den produkten dessutom lindrar oro, frigör viktig vårdtid och räddar liv är det självklart att vårt hjärta klappar starkast för vår vinnare av Nordeas partnerpris, Coala!"

- Att vinna det här priset är helt fantastiskt för oss! Det skapar möjligheter att hitta nya partners och framtida kunder, säger Philip Siberg, Coala Life’s Co-founder och CEO om priset, som är en resa till Silicon Valley där de bland annat kommer få träffa investerare.

Coala Life är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på hjärtdiagnostik och mobil hälsa. De har utvecklat en portfölj av patenterade produkter och tjänster för digital distansövervakning och screening av hjärtat. Läs mer om dem på deras hemsida.

Det var inte bara Coala Life som prisades, här kan du läsa mer om tävlingen och de företag som kammade hem de andra prestigefulla priserna i Serendipity Challenge 2017.

Missa inte att följa Nordeas vinnarföretag, Coala Life, på deras resa till Silicon Valley. Vi kommer rapportera under hösten om möten, upplevelser och tankar framåt.

Det var många spännande företag med i tävlingen Serendipity Challenge 2017, nedan kan du en kort pitch från några av dem.

Read more news

Nordea investerar i unga entreprenörer

Om Nordea

Nu inleder Nordea återigen ett samarbete med Ung Företagsamhet och går in som Guldpartner.

Nordea möjliggör en hållbar framtid

Hållbarhet Om Nordea

TACK alla kunder som valde bort pappersbrev 2017

Hållbarhet Om Nordea

2017 skickade Nordea 15 miljoner färre pappersbrev.

Samarbete för en gemensam framtid i Davos

Om Nordea Hållbarhet

När World Economic Forum hålls i Davos den här veckan kommer Nordea att vara tongivande i debatten om hur vi kan arbeta tillsammans för att skapa en gemensam...