Vi prisar Coala Life som digitaliserar hjärtat

17-07-05 11:52 | Digitala tjänster | Hållbarhet | Om Nordea

Igår korades vinnarna i Serendipity Challenge 2017 i Almedalen. Som huvudpartner till tävlingen delade vi ut ett partnerpris till medtech-bolaget Coala Life, med motiveringen:

"Vi har sett otroligt många spännande produktbolag och starka servicemodeller! Vår vinnare lyckades redan i sin korta hisspitch visa att de förenar dessa två i en globalt skalbar produkt. När den produkten dessutom lindrar oro, frigör viktig vårdtid och räddar liv är det självklart att vårt hjärta klappar starkast för vår vinnare av Nordeas partnerpris, Coala!"

- Att vinna det här priset är helt fantastiskt för oss! Det skapar möjligheter att hitta nya partners och framtida kunder, säger Philip Siberg, Coala Life’s Co-founder och CEO om priset, som är en resa till Silicon Valley där de bland annat kommer få träffa investerare.

Coala Life är ett svenskt medicintekniskt företag inriktat på hjärtdiagnostik och mobil hälsa. De har utvecklat en portfölj av patenterade produkter och tjänster för digital distansövervakning och screening av hjärtat. Läs mer om dem på deras hemsida.

Det var inte bara Coala Life som prisades, här kan du läsa mer om tävlingen och de företag som kammade hem de andra prestigefulla priserna i Serendipity Challenge 2017.

Missa inte att följa Nordeas vinnarföretag, Coala Life, på deras resa till Silicon Valley. Vi kommer rapportera under hösten om möten, upplevelser och tankar framåt.

Det var många spännande företag med i tävlingen Serendipity Challenge 2017, nedan kan du en kort pitch från några av dem.

Read more news

Följ med oss på EuroPride!

Om Nordea

Den 27 juli går startskottet för EuroPride Stockholm.

NCC Newsroom

Nordea – now offering green financing to small and medium sized corporates in Sweden

Our work Responsible business

Nordea is now offering green financing to small and medium sized corporates in Sweden – financing that promotes sustainable investments. This way, small and...

Första affärerna genomförda på we.trade – blockkedjeplattformen där Nordea är medutvecklare

Om Nordea

Nordea är en nyckelaktör i utformningen och införandet av den här avancerade lösningen.

Windmills

Use your savings to lower your carbon footprint

Environment Responsible investment

Did you know that your savings can have 27 times more of an impact on your personal carbon footprint?

Undvik att falla för bedrägerimailen

Om Nordea

Tips på hur du som företagare kan avslöja bedrägeriförsök i form av falska mejl.