Följ med oss på Stockholm Pride!

17-07-27 9:58 | Om Nordea | Samhällsansvar

På måndag den 31 juli går startskottet för Stockholm Pride 2017 och vi är redo för en vecka fylld med glädje, inspiration och gemenskap.

– Att vi väljer att stödja Stockholm Pride går hand i hand med vår resa att förvandla och förbättra banken. Vi vill vara en marknadsaktör som tar ställning för allas lika rätt och värde samt att man ska respektera varandra och våga stå för det man tror på, säger Anna Storåkers, Sverigechef på Nordea.

Vi är på plats med våra experter

Ta med dina frågor till Pride. Några av Nordeas främsta experter inom juridik, bostad och ekonomi kommer att hålla seminarier på Kulturhuset så passa på att ställa frågor. Glöm inte att för en del programpunkter behöver du biljett, läs mer om detta på Stockholm Prides sida.

Från onsdag den 2 augusti till lördag den 5 augusti så finns vi även i Pride park på Östermalms IP, där kan du spela in en festlig kortfilm till dina egna sociala medier. Vi avrundar självklart veckan med att gå i prideparaden lördagen den 5 augusti.

Följ festivalen i våra sociala medier och via Stockholm Prides egna kanaler:

Här är vårt program – vi ser fram emot att träffa dig!

Måndag 31 juli kl. 13.00
Så leder entreprenörskap vägen

Annie Lindmark, Innovationsexpert och Axel Bruzelius, Storkundsansvarig från Nordeas företagsenhet kommer prata om entreprenörskap och mångfald. Entreprenörerna har blivit våra nya rockstars, hur kan det hjälpa storföretagen att snabbare anpassa sig till en ny verklighet?

Tisdag 1 augusti kl. 12:00
Vad händer på svensk bostadsmarknad?

Andreas Wallström, chefanalytiker på Nordea Markets, diskuterar svensk ekonomi ur olika perspektiv med ett särskilt fokus på bostadsmarknaden. Är bostadsbristen en myt? Vilka faktorer talar för en prisnedgång framöver, och vilka faktorer talar mot? Andreas kommer även att ge sin syn på det allmänna ekonomiska läget i Sverige och i omvärlden.

Onsdag 2 augusti kl. 12:00 och 15:00
Sexual orientation, gender identity and expression – should employers care?

Working with diversity from a broad perspective has become increasingly common in our workplaces. Having a clear LGBT focus is not as common. Why should we work with LGBT-issues in the workplace? Are these even necessary to talk about? If yes – how should we approach them? Come and discuss with us, the workshop will be held in English.

Familjejuridik  – med Caroline Törnquist, chefsjurist på Nordea Private Banking

Caroline kommer klockan 15:00 bland annat att prata om de juridiska fallgropar som vi alla kan stöta på genom livet. Vi lever idag i många olika konstellationer och det är viktigt att känna till vad som gäller om någonting händer. Vad ska jag tänka på när jag blir sambo eller om jag gifter mig? Vad händer om jag blir sjuk och vem ärver mig enligt lag?

Read more news

Kommentar till Svenska Dagbladets undersökning

Om Nordea

Svenska Dagbladet rapporterar idag om en undersökning som de genomfört.

Annika Winsth: Risker med expansiv budget

Makroekonomi

"Ekonomin närmar sig snabbt kapacitetstaket."

pulse om börsen

Nordea Pulse om börsen, mode och fonder

Nordea podcasts Nordea podcasts

I detta avsnitt av Nordea Pulse träffar vi fondförvaltaren John Hernander.

nordea entre

5 svar på vanliga missförstånd om banken

Om Nordea

Vi reder ut vad som hände med skattepengarna på 90-talet.

”Vi finns här för våra kunder”

Om Nordea

Moderbolagets säte ska flytta till Finland.