Följ med oss på EuroPride!

18-07-10 16:00 | Om Nordea

Den 27 juli går startskottet för EuroPride Stockholm och vi är redo för några dagar fyllda med glädje, inspiration och gemenskap. Vi väljer att stödja EuroPride för att vi vill stå upp för vad vi tycker är rätt.

”Alla människors lika värde och möjligheter är en grundläggande värdering för oss på Nordea. Alla medarbetare, alla kunder, hela samhället, ska veta att vi ständigt strävar efter att vara inkluderande”, säger Åsa Nilsson Billme, mångfaldsansvarig Nordea.

HBTQ-frågor, festival och Prideparad

Föreläsningar om familjejuridik, problemfri transition och hur man lyckas med HBTQ-frågor på arbetsplatsen kommer hållas i EuroPride House, Kulturhuset i Stockholm. Kom gärna förbi och lyssna (information om föreläsningarna finns längre ner i artikeln)!

EuroPride Park på Östermalms IP är festivalens hjärta. Vi kommer att vara på plats mellan den 1 augusti och 4 augusti. Kom förbi, du kommer bland annat kunna spela in en festlig film till dina egna sociala medier.

Vi avrundar veckan med att gå med i Prideparaden lördagen den 4 augusti! Här hittar du information om festivalbiljetter till EuroPride House och EuroPride Park.

Nordeas föreläsningar i EuroPride House

Tisdag 31/7, kl. 14.00-14.45. Familjejuridik

Caroline Törnquist, chefsjurist, kommer att prata om juridiska fallgropar som vi alla kan stöta på genom livet. Många lever idag inte i ”klassiska kärnfamiljer” och det är viktigt att känna till vad som gäller om någonting skulle hända. Vad ska jag exempelvis tänka på när jag blir sambo, gifter mig, vad gäller om jag blir sjuk och vem ärver mig enligt lag?

Var: Foajén 3, EuroPride House, Kulturhuset, Stockholm.

Torsdag 2/8, 16.00-16.45. Hur lyckas man med HBTQ-arbetet på arbetsplatsen?

Paneldebatt med:

• Åsa Nilsson Billme – Mångfaldsansvarig Nordea
  • Alexander Öström – Chairperson Nordea Employee Resource Group LGBT

Att arbeta med mångfald och inkludering blir vanligare på våra arbetsplatser, men hur lyckas man med sitt arbete? Hur säkerställer man att mångfaldsplanen inte bara blir en skrivbordsprodukt och hur kan man arbeta för att öka fokus på HBTQ+? Vilka utmaningar kan finnas och hur omsätter man sina ambitioner i verklighet?

Varmt välkommen till EuroPride House för att lyssna på panelen och diskutera med oss!

Var: Foajén 3, EuroPride House, Kulturhuset, Stockholm.

Fredag 3/8, 14.00-14.45. Problemfri transition – ett personligt samtal om inkludering på jobbet

Möt Andrea Meyer på Nordea som i ett personligt samtal om transsexualitet och transition på jobbet, berättar om hur problemfritt det kan vara att äntligen kunna delta fullt ut. Hur reagerar chefer och kollegor?

I samtalet deltar Andreas närmaste chef, Rikke Vogelsang, som enligt Andrea har gjort allting rätt hela vägen. Vad är ”rätt”? Vilka framgångsfaktorer finns bakom att komma ut på lyckat sätt på sin arbetsplats? Andrea delar med sig av sina erfarenheter, upplevelser och ger sin bild – en solskenshistoria – om att vara sig själv på Nordea.

Var: Studion, EuroPrideHouse, Kulturhuset, Stockholm.

Läs fler nyheter

Första affärerna genomförda på we.trade – blockkedjeplattformen där Nordea är medutvecklare

Om Nordea

Nordea är en nyckelaktör i utformningen och införandet av den här avancerade lösningen.

Undvik att falla för bedrägerimailen

Om Nordea

Tips på hur du som företagare kan avslöja bedrägeriförsök i form av falska mejl.

Nordea's re-domiciliation

Flytten: ECB beviljar banklicens för Nordea Holding Abp

Om Nordea

Nordea Holding Abp har beviljats banklicens av Europeiska centralbanken.

Almedalen 2018 - här hittar du Nordea

Om Nordea Privatekonomi

Årets program för Nordea på Almedalen hittar du här.