De vann Serendipity Challenge 2018

Nordea-teamet med vinnarna Moving Floors.
18-07-03 19:53 | Företag

I Almedalen avgjordes Serendipity Challenge 2018. Tävlingen började tidigt i våras med över 400 anmälda bolag. På finalkvällen korades 5 vinnande företag. Nordeas pris gick till ett företag som uppfunnit nya golv för kossor.

I finalen av Serendipity Challenge delas flera olika priser ut till entreprenörer som ligger i startgroparna med sitt företag. Nordeas Social Impact Award är ett av priserna och i år gick vårt pris till företaget Moving Floors. Systrarna Peg Söderberg och Katja Lindvall är uppvuxna på ett lantbruk på Gotland och grundade Moving Floors tillsammans med sin pappa. Det är ett företag som bygger på att skapa boxar och bås för nötkreatur och grisar – med rörligt golv. Det rörliga golvet gör så att smutsen trillar ner i ena änden och rent golv rullas fram i andra. På så sätt är golvet hela tiden rent för kreaturen.

-  Vi vill minska förbrukningen av antibiotika i djurhållning och med vår produkt så kan man göra det.

Priset är en plats med på en resa som alla vinnarna i Serendipity Challenge gör tillsammans.

-  Det känns fantastiskt att få följa med och komma in i ett sammanhang. Det är viktigt att vara under ett paraply har vi märkt som entreprenörer, säger Peg Söderberg.

De andra kategorierna av priset som delades ut den här kvällen var Årets tillväxtbolag: Matsmart; Årets start-up Kognity: Industrin pris: Swedish algea factory samt Publikens pris som i år, med 20% av alla röster, gick till Panta påsen

Läs fler nyheter

Visar 5 av 312 resultat

Nordea utökar stödet till skolor i Sydafrika

Om Nordea Hållbarhet

Nordea stöttar ännu en skola i KwaZulu-Natal för att bidra till en bättre framtid för barnen. KwaZulu-Natalprovinsen i Sydafrika är ett av de områden i värld...

Alla Hjärtans Dag: Se upp för kärlekssvindlare

Hållbarhet

Nordeas team som bekämpar bedrägerier ger tips om hur du upptäcker och undviker kärlekssvindlare på nätet.

Se hur Nordea bekämpar penningtvätt

Om Nordea

Vi tolererar inte att utnyttjas för brottslig verksamhet. Därför arbetar vi varje dag för att bekämpa penningtvätt och andra typer av ekobrott.

Economic Outlook pre-buzz sept 2017

Håll dig uppdaterad – missa inte vårt Economic Outlook-webinar

Makroekonomi

Registrera dig för att delta i webinaret den 28 januari och garantera din utgåva av Economic Outlook som släpps samma dag.

Det här kan påverka din ekonomi 2019 - expertspaning

Privatekonomi Börs och investeringar

Vilka trender och utmaningar kommer påverka ekonomin under 2019? Vi har frågat våra experter – här är deras spaningar med fokus på börs och svensk privatekon...

Visar 5 av 312 resultat