De vann Serendipity Challenge 2018

Nordea-teamet med vinnarna Moving Floors.
18-07-03 19:53 | Företag

I Almedalen avgjordes Serendipity Challenge 2018. Tävlingen började tidigt i våras med över 400 anmälda bolag. På finalkvällen korades 5 vinnande företag. Nordeas pris gick till ett företag som uppfunnit nya golv för kossor.

I finalen av Serendipity Challenge delas flera olika priser ut till entreprenörer som ligger i startgroparna med sitt företag. Nordeas Social Impact Award är ett av priserna och i år gick vårt pris till företaget Moving Floors. Systrarna Peg Söderberg och Katja Lindvall är uppvuxna på ett lantbruk på Gotland och grundade Moving Floors tillsammans med sin pappa. Det är ett företag som bygger på att skapa boxar och bås för nötkreatur och grisar – med rörligt golv. Det rörliga golvet gör så att smutsen trillar ner i ena änden och rent golv rullas fram i andra. På så sätt är golvet hela tiden rent för kreaturen.

-  Vi vill minska förbrukningen av antibiotika i djurhållning och med vår produkt så kan man göra det.

Priset är en plats med på en resa som alla vinnarna i Serendipity Challenge gör tillsammans.

-  Det känns fantastiskt att få följa med och komma in i ett sammanhang. Det är viktigt att vara under ett paraply har vi märkt som entreprenörer, säger Peg Söderberg.

De andra kategorierna av priset som delades ut den här kvällen var Årets tillväxtbolag: Matsmart; Årets start-up Kognity: Industrin pris: Swedish algea factory samt Publikens pris som i år, med 20% av alla röster, gick till Panta påsen

Läs fler nyheter

Visar 5 av 394 resultat

Häng med på Pridefestivalen online

Om Nordea Privatekonomi

Som stolt partner till Pride 2020 i de nordiska huvudstäderna riktar Nordea in sig på digitala aktiviteter som är tillgängliga för alla

Koncernchefens kommentar till resultatet för det andra kvartalet

Om Nordea Frank Vang-Jensen

Nordea har publicerat resultatet för det andra kvartalet 2020.

Därför bör du skriva testamente som företagare

Företag Privatekonomi

Genom att skriva ett testamente kan det bli som du vill.

Få koll på din familjejuridiska situation

Privatekonomi

Alla familjer – oavsett vilken konstellation man lever i – bör få koll på sin juridiska situation.

Nordea lanserar ny fond som kombinerar innovation och hållbarhet

Börs och investeringar

Nordea lanserar nu den nya fonden Nordea Innovation Stars som ska inrikta sig på bland annat hälsovård, teknik och hållbarhet.

Visar 5 av 394 resultat