De vann Serendipity Challenge 2018

Nordea-teamet med vinnarna Moving Floors.
18-07-03 19:53 | Företag

I Almedalen avgjordes Serendipity Challenge 2018. Tävlingen började tidigt i våras med över 400 anmälda bolag. På finalkvällen korades 5 vinnande företag. Nordeas pris gick till ett företag som uppfunnit nya golv för kossor.

I finalen av Serendipity Challenge delas flera olika priser ut till entreprenörer som ligger i startgroparna med sitt företag. Nordeas Social Impact Award är ett av priserna och i år gick vårt pris till företaget Moving Floors. Systrarna Peg Söderberg och Katja Lindvall är uppvuxna på ett lantbruk på Gotland och grundade Moving Floors tillsammans med sin pappa. Det är ett företag som bygger på att skapa boxar och bås för nötkreatur och grisar – med rörligt golv. Det rörliga golvet gör så att smutsen trillar ner i ena änden och rent golv rullas fram i andra. På så sätt är golvet hela tiden rent för kreaturen.

-  Vi vill minska förbrukningen av antibiotika i djurhållning och med vår produkt så kan man göra det.

Priset är en plats med på en resa som alla vinnarna i Serendipity Challenge gör tillsammans.

-  Det känns fantastiskt att få följa med och komma in i ett sammanhang. Det är viktigt att vara under ett paraply har vi märkt som entreprenörer, säger Peg Söderberg.

De andra kategorierna av priset som delades ut den här kvällen var Årets tillväxtbolag: Matsmart; Årets start-up Kognity: Industrin pris: Swedish algea factory samt Publikens pris som i år, med 20% av alla röster, gick till Panta påsen

Läs fler nyheter

Visar 5 av 345 resultat

Vanliga juridiska fallgropar för alla slags familjer

Privatekonomi

På Pride i Stockholm talade Nordeas familjerättsjurist Caroline Törnquist om vikten av att hålla koll på sin situation själv. - Lagstiftningen inom området...

Casper von Koskull

Vd Casper von Koskull kommenterar resultatet för andra kvartalet

Om Nordea

Nordeas vd Casper von Koskull kommenterar resultatet för det andra kvartalet 2019.

Mångfald och inkludering – ett arbete varje dag, året om

Om Nordea

Nordea strävar efter att vara en arbetsplats där mångfald är centralt och där alla medarbetare känner sig inkluderade.

Följ med oss på Pride Stockholm!

Om Nordea

Nordea står upp för allas lika värde och för mänskliga rättigheter.

Värna vattnet - en allt viktigare fråga för Sveriges företag

Hållbarhet Om Nordea

Konsumenter och företag måste bli mer medvetna om värdet av vatten.

Visar 5 av 345 resultat