De vann Serendipity Challenge 2018

Nordea-teamet med vinnarna Moving Floors.
18-07-03 19:53 | Företag

I Almedalen avgjordes Serendipity Challenge 2018. Tävlingen började tidigt i våras med över 400 anmälda bolag. På finalkvällen korades 5 vinnande företag. Nordeas pris gick till ett företag som uppfunnit nya golv för kossor.

I finalen av Serendipity Challenge delas flera olika priser ut till entreprenörer som ligger i startgroparna med sitt företag. Nordeas Social Impact Award är ett av priserna och i år gick vårt pris till företaget Moving Floors. Systrarna Peg Söderberg och Katja Lindvall är uppvuxna på ett lantbruk på Gotland och grundade Moving Floors tillsammans med sin pappa. Det är ett företag som bygger på att skapa boxar och bås för nötkreatur och grisar – med rörligt golv. Det rörliga golvet gör så att smutsen trillar ner i ena änden och rent golv rullas fram i andra. På så sätt är golvet hela tiden rent för kreaturen.

-  Vi vill minska förbrukningen av antibiotika i djurhållning och med vår produkt så kan man göra det.

Priset är en plats med på en resa som alla vinnarna i Serendipity Challenge gör tillsammans.

-  Det känns fantastiskt att få följa med och komma in i ett sammanhang. Det är viktigt att vara under ett paraply har vi märkt som entreprenörer, säger Peg Söderberg.

De andra kategorierna av priset som delades ut den här kvällen var Årets tillväxtbolag: Matsmart; Årets start-up Kognity: Industrin pris: Swedish algea factory samt Publikens pris som i år, med 20% av alla röster, gick till Panta påsen

Läs fler nyheter

Visar 5 av 409 resultat

Annika Winsth Michael Skytt

Rekordpriser på bostadsmarknaden

Nordea podcasts Boende och boräntor Makroekonomi

Rekordpriser på bostadsmarknaden. Är det rimligt och vad kan vi förvänta innevarande år?

Skäl till optimism. Anmäl dig till Nordeas Economic Outlook

Makroekonomi

Anmäl dig till webbinariet och få nya Economic Outlook när den publiceras 27 januari.

Nominera till Nordeas entreprenörspris för att främja olikheter

Om Nordea Företag

Nu kan du nominera dig själv eller någon annan till att bli Årets Funkoprenör.

Ge smart - undvik fallgroparna vid gåva

Privatekonomi

Det gäller att skaffa sig koll så att en fin gest inte i slutändan blir en tråkig historia, tipsar Nordeas familjerättsjurist Caroline Törnquist.

Visar 5 av 409 resultat