De vann Serendipity Challenge 2018

Nordea-teamet med vinnarna Moving Floors.
18-07-03 19:53 | Företag

I Almedalen avgjordes Serendipity Challenge 2018. Tävlingen började tidigt i våras med över 400 anmälda bolag. På finalkvällen korades 5 vinnande företag. Nordeas pris gick till ett företag som uppfunnit nya golv för kossor.

I finalen av Serendipity Challenge delas flera olika priser ut till entreprenörer som ligger i startgroparna med sitt företag. Nordeas Social Impact Award är ett av priserna och i år gick vårt pris till företaget Moving Floors. Systrarna Peg Söderberg och Katja Lindvall är uppvuxna på ett lantbruk på Gotland och grundade Moving Floors tillsammans med sin pappa. Det är ett företag som bygger på att skapa boxar och bås för nötkreatur och grisar – med rörligt golv. Det rörliga golvet gör så att smutsen trillar ner i ena änden och rent golv rullas fram i andra. På så sätt är golvet hela tiden rent för kreaturen.

-  Vi vill minska förbrukningen av antibiotika i djurhållning och med vår produkt så kan man göra det.

Priset är en plats med på en resa som alla vinnarna i Serendipity Challenge gör tillsammans.

-  Det känns fantastiskt att få följa med och komma in i ett sammanhang. Det är viktigt att vara under ett paraply har vi märkt som entreprenörer, säger Peg Söderberg.

De andra kategorierna av priset som delades ut den här kvällen var Årets tillväxtbolag: Matsmart; Årets start-up Kognity: Industrin pris: Swedish algea factory samt Publikens pris som i år, med 20% av alla röster, gick till Panta påsen

Läs fler nyheter

Visar 5 av 334 resultat

nordea entre

Nordeas kommentar till frågor från media om den danska åklagarmyndighetens pågående utredning

Om Nordea

Nordea stolt partner till Pride i de nordiska huvudstäderna och i Polen

Om Nordea

Nordea står upp för allas lika värde och för mänskliga rättigheter.

Bröllop på gång - därför bör ni skriva äktenskapsförord

Privatekonomi

Vår familjerättsjurist Caroline Törnquist berättar hur du kan undvika framtida konflikter genom att skriva äktenskapsförord.

Nordea i Almedalen - program 2019

Om Nordea

Det här är våra punkter i programmet på Almedalen 2019.

Tävlingsvillkor för FIFA Damfotbolls-VM

Privatekonomi

Här hittar du tävlingsvillkoren för vår tävling på Facebook där du kan vinnar biljetter till Damfotbolls-VM.

Visar 5 av 334 resultat