Följ med oss på Pride Stockholm!

19-07-12 9:30 | Om Nordea

Den 29 juli startar Stockholm Pride och vi ser fram emot några dagar fyllda med gemenskap, glädje och inspiration. På Nordea vill vi stå upp för allas lika värde och mänskliga rättigheter och väljer därför att engagera oss i Pride 2019.

-  För oss är det självklart att ta ställning för allas lika värde och vi vill göra det vi kan för att bidra till ett mer inkluderande samhälle där mångfald ses som en tillgång. Detta går hand i hand med Nordeas värderingar: samarbete, mod, passion och ägarskap, säger Tina Sandvik, vice chef för Personal Banking Sverige på Nordea.

I Pride House, på Clarion Hotel Stockholm, håller Nordea föreläsningar om både familjejuridik och mångfald i arbetslivet. Kom gärna förbi och lyssna! (Information om föreläsningarna finns längre ner i artikeln).

- Som stor aktör i Norden har Nordea möjlighet att göra skillnad i samhället och det är en möjlighet vi vill ta vara på. Vi vet att blandade team presterar bättre och vi behöver se olikheter som en tillgång. Nordea arbetar brett med dessa frågor bland annat i vår kultur, arbetsmiljö och i rekrytering, säger Åsa Nilsson Billme, mångfaldschef på Nordea.

Festivalens hjärta, Pride Park är på Östermalms IP. Mellan den 31 juli och 3 augusti kommer Nordea att vara på plats. Besök oss gärna! Du kommer bland annat kunna spela in en festlig film till dina egna sociala medier.

Som en härlig avslutning på veckan kommer vi gå med i Prideparaden den 3 augusti. Här hittar du information om festivalbiljetter till Pride House och Pride Park.

Nordeas föreläsningar i Pride House

Onsdag 31/7, kl.14.00-14.45 Familjejuridik

Caroline Törnquist, familjerättsjurist på Nordea, kommer att prata om juridiska fallgropar som vi alla kan stöta på genom livet. Många lever inte idag i ”klassiska kärnfamiljer” och det är viktigt att känna till vad som gäller om någonting skulle hända. Vad ska jag exempelvis tänka på när jag blir sambo eller gifter mig, vad gäller om jag blir sjuk och vem ärver mig enligt lag?

Var: Pride House, C7, Clarion Hotel Stockholm, Ringvägen 98

Onsdag 31/7, kl.15.00-15.45 Från öronbedövande stillhet till full färgpalett - en önskan om att alla alltid ska känna sig inkluderade

Wenche Fredriksen är Human Capital & Diversity Lead på Accenture Norge, med ansvar för ledarskapsutveckling, organisationsutveckling, mångfald och inkludering. Hon har drivit Accentures arbete med köns- och sexualitetsmångfald i Norden och använder gärna sin livserfarenhet för att utmana Accenture när det krävs. Wenche Fredriksen håller ofta föredrag om Accentures arbete inom dessa områden, både nationellt och internationellt.

I detta föredrag kommer hon att berätta om sitt eget och Accentures arbete för att skapa en inkluderande arbetsplats och för ökad köns- och sexualitetsmångfald.

Var: Pride House, C7, Clarion Hotel Stockholm, Ringvägen 98

Torsdag 1/8, kl.15.00-16.00 (föreläsning på engelska) Employees – a strong force for an LGBT+ inclusive workplace

Companies and organizations are becoming increasingly aware of the importance of having an LGBT+ focus – both externally and internally. What are the benefits of having employee-led groups as opposed to management-led? Why do we need them? How do we create employee engagement and commitment? What are the challenges? How do we keep the momentum?

Welcome to our panel discussion about LGBT+ workforce engagement. Bring your thoughts, ideas and questions and let us discuss employees as the strongest fuel for change.

Panelists:

• Alexander Öström, Nordea Bank Abp
  • Ivannia Liljebäck, Accenture AB
  • Marie C Nilsson, IBM Svenska AB
  • Rodney Cornelius, DXC Technology

Together they possess vast experience from and knowledge within the Diversity & Inclusion area and LGBT+ workforce management.

Moderator: Åsa Nilsson Billme, Diversity & Inclusion Manager in Nordea Bank Abp, recipient of the Anna award 2018.

Where: Pride House, Clarion Hotel Stockholm, Ringvägen 98

Read more news

Visar 5 av 994 resultat

Håll dig uppdaterad om din ekonomi med hjälp av våra expertbloggare

Privatekonomi Sparande och pension Börs och investeringar Boende och boräntor

Våra experter bloggar nästan varje vecka inom ämnet ekonomi.

Casper von Koskull

Vd Casper von Koskull kommenterar resultatet för andra kvartalet

Om Nordea

Nordeas vd Casper von Koskull kommenterar resultatet för det andra kvartalet 2019.

Mångfald och inkludering – ett arbete varje dag, året om

Om Nordea

Nordea strävar efter att vara en arbetsplats där mångfald är centralt och där alla medarbetare känner sig inkluderade.

Visar 5 av 994 resultat