Nordea Finans lanserar grön bilfinansiering

19-03-27 10:00 | Hållbarhet | Privatekonomi

Nu lanserar Nordea Finans grön bilfinansiering med förmånlig ränta till både privat- och företagskunder som skaffar elbil och därmed sätter miljö och hållbarhet i fokus.

Ränterabatten är 0,50 % på billån och fritidslån för privatkund och den generella för företagskund är 0,10 % på grön billeasing. Erbjudandet gäller för den svenska marknaden.

- Vi vill erbjuda ett grönt alternativ till våra kunder i samband med val av ny bil. Prognoser visar på att efterfrågan på fossilfria bilar kommer att öka och då vill Nordea finnas på marknaden med ett attraktivt erbjudande, säger Peter Dalmalm, ansvarig för företagsaffären på Nordea.

Medvetenheten kring att göra ett så litet klimatavtryck som möjligt har ökat och även efterfrågan på laddbara fordon. Prognoser säger att elbilen blir det dominerande valet vid köp av personbil år 2030.*

- Vi vill göra det möjligt för våra kunder på den svenska marknaden att ställa om till en mer hållbar framtid genom att välja klimatsmarta fordon. Hela kedjan är grön - Råvaran är grön och vi använder grön marknadsupplåning där likviden öronmärkts för utlåning till finansiering av elbilar. Med andra ord blir både kundernas investering och finansieringen för investeringen grön, säger Peter Dalmalm.

Läs mer på nordea.se om gröna billån för privatkund och grön billeasing för företagskund.

*Enligt fakta och prognos från Power Circle, januari 2019

För ytterligare information:
Afroditi Kellberg, presschef, tel. 073-350 55 99

Read more news

Visar 5 av 994 resultat

Håll dig uppdaterad om din ekonomi med hjälp av våra expertbloggare

Privatekonomi Sparande och pension Börs och investeringar Boende och boräntor

Våra experter bloggar nästan varje vecka inom ämnet ekonomi.

Casper von Koskull

Vd Casper von Koskull kommenterar resultatet för andra kvartalet

Om Nordea

Nordeas vd Casper von Koskull kommenterar resultatet för det andra kvartalet 2019.

Mångfald och inkludering – ett arbete varje dag, året om

Om Nordea

Nordea strävar efter att vara en arbetsplats där mångfald är centralt och där alla medarbetare känner sig inkluderade.

Följ med oss på Pride Stockholm!

Om Nordea

Nordea står upp för allas lika värde och för mänskliga rättigheter.

Visar 5 av 994 resultat