Tävla i Serendipity Challenge - vinn Nordeas partnerpris i Almedalen

Nordea teamet med 2018 års vinnare Moving Floor.
19-05-10 11:44 | Företag

Nu har du chansen att nätverka med investerare och andra entreprenörer. Sök till Serendipity Challenge senast den 16 maj så kanske vi ses under Almedalsveckan.

Serendipity Challenge är en årlig tävling och techarena för entreprenörsledda bolag som befinner sig i startup- och tillväxtfasen, oavsett bransch. Finalen äger rum under Almedalsveckan på Gotland, där 50 av Sveriges och Nordens mest innovativa framtidsbolag tävlar om titlarna “Årets startupbolag” och “Årets tillväxtbolag”.

Ett annat av de priser som delas ut under finaldagarna är Nordeas partnerpris – Nordea Social Impact award. Förra året gick priset till företaget Moving Floor, som med sin produkt vill minska antibiotikaanvändningen i lantbruket.

Kort om Serendipity Challenge:

Utställningsplats på Techarenan
Alla 50 bolag som tas ut till årets omgång av Serendipity Challenge ställer ut på Techarena i Almedalen mitt i centrala Visby. Här hålls också seminarier, samt publika slutfinalspitchar och prisutdelning.

Expertis till ett värde av 200 000 kr
Vinnare av Årets startup- och Årets tillväxtbolag i Serendipity Challenge erhåller ett tillväxtpaket till ett värde av 200 000 kr att använda för att accelerera bolagets utveckling ytterligare.

Vinnarresa
Vinnarna får en plats på vinnardelegationens resa där de kommer att träffa investerare, potentiella affärspartners och besöka några av världens största och mest framstående teknikföretag. Tidigare år har vinnardelegationen rest till New York, San Francisco, Seoul och Tokyo.

Bedömning
Juryn bedömer bolaget och affärsidén utifrån:

• Skalbarhet
  • Unicitet
  • Marknadspotential
  • Global applicerbarhet
  • Kompetens inom teamet

Lyssna till 2018 års vinnare av Nordea Social Impact award som var Moving Floor:

Read more news

Visar 5 av 1 025 resultat

Sociala entreprenörer i Norden stöttas för att tackla klimatutmaningarna

Om Nordea

Nordea, Accenture och Ashoka lanserar nu tillsammans Changemakers Accelerator, ett program som ska stötta klimatinitiativ i Norden.

Ylva Hannestad and Anders Langworth

Ett år i hållbarhetens tecken för Nordea

Om Nordea Hållbarhet

Vi summerar det gångna årets händelser inom hållbarhetsområdet.

Nordea bäst i Sverige på digital produktupplevelse

Digitala tjänster Om Nordea

Nordea vinner kategorin bästa produktupplevelse när BearingPoint utser Digitala Ledare i Sverige 2020.

Nordea får pris som bästa bank inom Private Banking i Sverige

Om Nordea

Global Finance Magazine har utsett Nordea till den bästa banken inom Private Banking i Sverige. Priset är en del av ”World’s best Private Banks 2020”.

Marknadssyn: Böjas, men inte brytas

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Chefsstrateg Michael Livijn om strategin för allokering av tilllgångar under november 2019.

Visar 5 av 1 025 resultat