Tävla i Serendipity Challenge - vinn Nordeas partnerpris i Almedalen

Nordea teamet med 2018 års vinnare Moving Floor.
19-05-10 11:44 | Företag

Nu har du chansen att nätverka med investerare och andra entreprenörer. Sök till Serendipity Challenge senast den 16 maj så kanske vi ses under Almedalsveckan.

Serendipity Challenge är en årlig tävling och techarena för entreprenörsledda bolag som befinner sig i startup- och tillväxtfasen, oavsett bransch. Finalen äger rum under Almedalsveckan på Gotland, där 50 av Sveriges och Nordens mest innovativa framtidsbolag tävlar om titlarna “Årets startupbolag” och “Årets tillväxtbolag”.

Ett annat av de priser som delas ut under finaldagarna är Nordeas partnerpris – Nordea Social Impact award. Förra året gick priset till företaget Moving Floor, som med sin produkt vill minska antibiotikaanvändningen i lantbruket.

Kort om Serendipity Challenge:

Utställningsplats på Techarenan
Alla 50 bolag som tas ut till årets omgång av Serendipity Challenge ställer ut på Techarena i Almedalen mitt i centrala Visby. Här hålls också seminarier, samt publika slutfinalspitchar och prisutdelning.

Expertis till ett värde av 200 000 kr
Vinnare av Årets startup- och Årets tillväxtbolag i Serendipity Challenge erhåller ett tillväxtpaket till ett värde av 200 000 kr att använda för att accelerera bolagets utveckling ytterligare.

Vinnarresa
Vinnarna får en plats på vinnardelegationens resa där de kommer att träffa investerare, potentiella affärspartners och besöka några av världens största och mest framstående teknikföretag. Tidigare år har vinnardelegationen rest till New York, San Francisco, Seoul och Tokyo.

Bedömning
Juryn bedömer bolaget och affärsidén utifrån:

• Skalbarhet
  • Unicitet
  • Marknadspotential
  • Global applicerbarhet
  • Kompetens inom teamet

Lyssna till 2018 års vinnare av Nordea Social Impact award som var Moving Floor:

Read more news

Visar 5 av 1 076 resultat

Marknadssyn: Svårnavigerat

Börs och investeringar Investeringsbloggen

Våra investeringsstrateger delar med sig av sin syn på hur investeringar kan allokeras under juni 2020.

Coronaviruset och dess konsekvenser: Anmäl dig till Nordeas Economic Outlook

Makroekonomi

Anmäl dig till vårt webinarium och få nya Economic Outlook när den publiceras den 27 maj.

Visar 5 av 1 076 resultat