Expertsamling: Så kommer du igång med din företagsidé

20-08-25 9:39 | Företag

Vi har samlat flera av våra experters blogginlägg här där alla handlar om hur man kommer igång, eller växlar upp med sin företagsidé. Så klicka och läs mer. Har du några frågor till någon av våra experter - läs mer här hur du kan komma i kontakt med oss på Nordea Startup & growth här.

Läs här om grundtipsen för att starta eget - hur du börjar.

Hur vet du om företaget har en stark grund? En tillräckligt bra idé? Så här gör du en sådan SWOT-analys.

Skapa intresse för ditt företag genom att nätverka på event - bra tips att ha med sig när nätverken blir fysiska igen.

Använd en Framtidsplan för att trygga för både dig och dina anställda

Ska du sköta affärer med andra länder? Lär dig då mer om Nordeas handelsplattform we.trade. Plattformen möjliggör bland annat digitala och legalt bindande kontrakt, tillgängliga samtidigt för samtliga inblandade parter. Plattformen säkerställer betalning på förfallodagen och ger tillgång till kontanta medel. Här kan du läsa om en kund som redan testat plattformen.

Du behöver då också kunna valutahantera på ett smidigt sätt. Här kan du läsa mer om hur du kan göra det. Och här har vi frågat experten om 5 steg för att hantera en valutarisk.

Vill du sätta upp en e-handel? Då finns Nordea Connect som kan göra det smidigt.

När du går på investerarmötet så har vi här samlat tips på hur du bäst förbereder dig och genomför mötet.

Mer om hur du hanterar finansiella risker när du ska expandera ditt företag hittar du läsning om här.

Vad händer om pengarna tar slut och när gör de det för ett nystartat bolag? Här kan du läsa om en Capital Runway och hur det funkar.

Och mer om risker - här har vi samlat de 12 största riskerna som alla företagare bör känna till.

Häng med på Nordeas nya sajt Open Insight om du vill läsa mer, och även på Nordea.se/företag. Välkommen med dina frågor till oss om du har några!

Read more news

Visar 5 av 1 071 resultat

Susanne Spector

Nordea: Coronakrisen är en storstadskris

Pressmeddelande Makroekonomi

Slush event in Helsinki

Slush 2020: Nordea värd för virtuella snabbmöten mellan uppstartsföretag och investerare

Digitala tjänster Om Nordea

Nordea är en huvudpartner till Slush, det ledande evenemanget i världen för uppstarts- och teknikföretag, där banken hjälper investerare och uppstartsföretag...

erial view of windmills in summer forest in Finland

Därför är hållbarhet så viktigt i pensionsförvaltningen

Sparande och pension Hållbarhet

Johan Nystedt, Nordea Liv & Pension, svarar på frågor om NLP:s förvaltningsstrategi.

Nordea Economic Outlook

Nordeas konjunkturrapport: Laddat för kick-start