Nordea Open flyttas fram till 2021

Båstad är platsen för tennisturneringen, som nu flyttas fram på grund av corona.
20-05-15 16:30 | Om Nordea

Årets dam- och herrtennisturnering i Båstad, Nordea Open, ställs in och flyttas fram till juli 2021. Detta till följd av coronaviruset.

Beslutet har tagits av arrangören Arena Båstad efter direktiv från ATP- och WTA-touren samt till följd av myndigheternas rekommendationer, gällande restriktioner och förbudet mot större offentliga tillställningar. Tävlingarna bygger på att spelare från hela världen ska kunna resa riskfritt.

Nordea är från och med 2020 ny titelsponsor till tennisevenemanget i Båstad och har, i samråd med Arena Båstad beslutat att flytta fram Nordeas avtal till 2021.

- Turneringen är en viktig mötesplats för att träffa såväl befintliga som nya kunder, men säkerheten går alltid först. I rådande tider var det ett självklart beslut att ställa in årets evenemang och vi ser istället fram emot att stå som värd för Nordea Open 2021, säger Martin Persson, filialchef Nordea Sverige.

Alla som har köpt biljetter kommer att kontaktas av arrangören och erbjudas att flytta fram biljetten till 2021, alternativt att få pengarna återbetalade.

- Detta är naturligtvis oerhört tråkigt för alla inblandade men i denna situation, där hela världen påverkas, var det ett självklart beslut. Vi har redan börjat planera inför nästa år och ser fram emot att välkomna alla gäster till ett Nordea Open 2021 i världsklass, säger Christer Hult, Tournament Director och vd Arena Båstad.

För ytterligare information:

Tomas Björklund, chef för partnerskap och event på Nordea, tel. 070-755 74 42

Afroditi Kellberg, chef för extern kommunikation, Nordea, tel. 073-350 55 99

Christer Hult, Tournament Director, tel 073-433 68 01

Read more news

Visar 5 av 1 074 resultat

Coronaviruset och dess konsekvenser: Anmäl dig till Nordeas Economic Outlook

Makroekonomi

Anmäl dig till vårt webinarium och få nya Economic Outlook när den publiceras den 27 maj.

Nordea och Nasdaq i nytt samarbete för att synliggöra hållbarhetsavtrycket för sparande

Om Nordea Hållbarhet Responsible investment

Vi arbetar fortlöpande för att erbjuda hållbara val inom finansiering och placeringar

Visar 5 av 1 074 resultat