Kallelse till Nordeas ordinarie bolagsstämma och webbsändning för aktieägare efter stämman

Looking for job during online
21-02-25 8:34 | Om Nordea

Nordeas ordinarie bolagsstämma hålls onsdagen den 24 mars 2021 kl. 14.00 lokal tid i Helsingfors. På grund av coronaviruset är det inte möjligt att närvara personligen på stämman.

Aktieägare kan delta i stämman och utöva sina rättigheter genom att rösta på förhand mellan 3 och 16 mars på nätet eller per e-post eller som ett vanligt brev och genom att lägga fram motförslag och ställa frågor på förhand. Nordea anordnar en separat webbsändning för aktieägare samma dag efter bolagsstämman kl. 15 svensk tid.

Kallelsen till bolagsstämman publicerades idag. Detaljerade anvisningar om hur aktieägare kan delta i stämman finns på nordea.com/sv/ordinarie-bolagsstaemma

Webbsändning för aktieägare efter den ordinarie bolagsstämman

Nordea anordnar en separat webbsändning för aktieägare efter bolagsstämman den 24 mars kl. 15 svensk tid. I webbsändningen kan aktieägarna ta del av besluten som fattades på stämman och presentationerna av styrelseordförande samt vd och koncernchef.

Aktieägare har möjlighet att ställa ledande befattningshavare frågor om teman i anslutning till bolagsstämman. Frågor kan ställas via chatten under webbsändningen och moderatorn tar in så många frågor som möjligt.

Webbsändningen utgör inte en del av bolagsstämman. Språket är engelska med simultantolkning till svenska och finska.

Du kan delta i webbsändningen via länken på Nordea.com. En inspelning av webbsändningen kommer att publiceras efteråt på Nordea.com.

Read more news

Visar 5 av 1 035 resultat

Maria Rengefors

Fondavgifter och aktivt förvaltade fonder

Börs och investeringar

Det finns många faktorer att ta hänsyn till när det kommer till sparande.

Marknadssyn: På väg mot en stark återhämtning

Makroekonomi

Jämfört med rallyt från bottennivåerna under föregående år har årets uppgång nu börjat stöta på lite mer motstånd.

Nordea Open tillbaka 2021 med Nordea som titelsponsor

Om Nordea

Tennisevenemanget Nordea Open i Båstad, där Nordea är titelsponsor, kommer att genomföras i sommar efter förra årets uppehåll. Detta utifrån gällande krav oc...

House and garden in sunlight