Topi Manner, leder af Personal Banking, stopper i Nordea

Pressemeddelelse | 04-09-2018 07:30

Topi Manner, leder af Personal Banking og medlem af koncernledelsen, stopper i Nordea ved udgangen af 2018 for at blive ny administrerende direktør for Finnair.

Topi Manner, 44, kom til Nordea i 1997 og har haft en række vigtige stillinger i Nordea Finland, bl.a. administrerende direktør for Nordea Bank Finland Plc og leder af Banking Finland and Baltics. Siden 2016 har Topi været leder af Personal Banking på tværs af alle fire markeder og været medlem af koncernledelsen. Han har desuden fungeret som filialbestyrer for Nordea Bank AB (publ), Finnish Branch. Processen med at finde den fremtidige leder af Personal Banking er sat i gang – både internt og eksternt. Topi bliver i Nordea til udgangen af 2018 og starter i Finnair 1. januar 2019.

”Jeg er ked af, at Topi stopper i Nordea, men også stolt af, at Nordea har udviklet et talent som ham, der nu kan påtage sig rollen som administrerende direktør for et interessant og velrenommeret selskab som Finnair. Topi har over de seneste to årtier ydet et enormt bidrag til Nordea, først i Finland og senere på koncernniveau, og han har spillet en afgørende rolle i vores gennemgribende transformation. Topi har opbygget et stærkt ledelsesteam i Personal Banking i vores fire nordiske markeder”, siger Casper von Koskull, koncernchef for Nordea Bank AB (publ).

”Efter to årtier i Nordea og banksektoren kan jeg se tilbage og sige, at jeg er stolt af de ting, vi har opnået sammen for at skabe en fremtidssikret bank. Det har været en meget svær beslutning at stoppe i Nordea. Jeg har været i Nordea i hele mit voksenliv og hele min professionelle karriere, og jeg elsker virkelig virksomheden. Men jeg kunne ikke sige nej, da jeg fik mulighed for at føre Finnair videre på den næste del af selskabets udvikling. Jeg kommer til at savne mine kolleger og kulturen i Nordea meget”, siger Topi Manner.

Yderligere information:
Stine Green Paulsen, pressechef, Danmark, 70 80 11 62