Nordea udnævner Mark Kandborg til fungerende Chief Financial Officer

Selskabsmeddelelse | 15-04-2020 12:00

Nordea Bank Abp – Børsmeddelelse – Ændring ledelse/revision

Som meddelt 18. september 2019 stopper Nordeas nuværende Group Chief Financial Officer (CFO) og leder af Group Finance and Treasury Christopher Rees i banken for at flytte til Storbritannien med sin familie. Christopher Rees har sidste arbejdsdag i Nordea 30. april 2020.

Nordea har som meddelt 30. januar 2020 udnævnt Ian Smith, nuværende Chief Financial Officer i Virgin Money UK PLC, til ny Group CFO og leder af Group Finance i Nordea.

Datoen for Ian Smiths tiltrædelse vil blive meddelt på et senere tidspunkt. Mark Kandborg, Group Treasurer, leder af Treasury & Asset and Liability Management, er udnævnt til fungerende Group CFO, indtil Ian Smith tiltræder i Nordea.

Yderligere information:
Stine Green Paulsen, ekstern kommunikationsansvarlig, Danmark, +45 70 80 11 62

Informationen indeholdt i denne børsmeddelelse blev offentliggjort af ovenstående kontaktperson 15. april 2020 kl. 12.00 dansk tid.

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Når mennesker vil realisere deres drømme og nå deres mål, er vi der med relevante finansielle løsninger. Vi er den førende bank i Norden. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.