Hvordan er de økonomiske udsigter her et år inde i pandemien?

03-05-21 9:10 | Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Nordea Economic Outlook 11. maj.

Det økonomiske opsving tager fart – godt hjulpet på vej af udrulningen af vacciner og historisk store finanspolitiske hjælpepakker. Forventninger om en kraftig aktivitetsstigning især i USA har endog skabt bekymring for stigende inflation og renter. Udsigterne er også lyse for de nordiske lande, der har nydt godt af et stærkt økonomisk udgangspunkt og forholdsvis stor succes med at holde virussen under kontrol.

Få mere at vide om, hvad vi kan vente os i den kommende tid. Modtag Nordea Economic Outlook 11. maj, hvor vi kommer med vores seneste prognoser for økonomier og markeder globalt og i Norden.

Tilmeld dig også vores webinar samme dag, hvor Nordeas cheføkonom Helge J. Pedersen fortæller om de vigtigste konklusioner i rapporten og svarer på spørgsmål.

Dato: 11. maj 2021
Tid: kl. 13.00 dansk tid
Varighed: 30 minutter inkl. spørgsmål og svar
Sprog: dansk

Tilmeld dig

Read more news

Viser 5 ud af 799 resultater

Duerne i forbundsbanken

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

uperstærke nøgletal, en historisk lempelse af finanspolitikken og stigende inflation.

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder betaler negative rente

Nordea

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 250.000 kr. til 100.000 kr. for ba...

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Fokus på ECB

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

Aktierne er i nye rekorder og renterne falder tilbage.

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Viser 5 ud af 799 resultater