Nordea indleder nyt samarbejde med Danish Business Angels

Sanne Fredenslund
Chef for Private Banking i Danmark Sanne Fredenslund
05-02-21 9:19 | Investering

Godt 100 Nordea-kunder fik forleden en forsmag på, hvad det vil sige at være ”business angel” ved et arrangementet, som Nordea var vært for.

Arrangement markerede samtidig starten på et nyt samarbejde mellem Nordea og Danish Business Angels (DanBAN), der er Danmarks førende netværk med flere end 250 ”business angels”, som investerer deres egne penge i start-ups herhjemme og i udlandet.

”Vi har mange kunder i Private Banking, som selv har startet egen virksomhed. Det er derfor helt naturligt, at de også interesserer sig for start-up miljøet og har en nysgerrighed i forhold til at ville investere i vækstlaget af nye virksomheder, som engang i fremtiden skal holde samfundets hjul i gang,” siger chef for Private Banking i Danmark Sanne Fredenslund om baggrunden for samarbejdet med DanBAN.

Førende start-up-miljø i Europa

Af naturlige årsager blev arrangementet afviklet online og transmitteret live fra Nordeas danske hovedsæde på Amager, mens kunderne fulgte med hjemme fra deres egen skærm. Her kunne de høre direktør i Danish Business Angels, Michael Hansen, fortælle, at Danmark trods landets beskedne størrelse har et blomstrende start-up-miljø, som er et af de førende i Europa.

”Vores medlemmer har evnerne, de har kapitalen, og så vil de gerne give noget tilbage til det danske vækstlag,” forklarer DanBans direktør Michael Hansen om, hvorfor mange beslutter sig for at blive en del af DanBAN.

Match giver vækst

Mikkek-DanBanIfølge Mikkel Rørvig, direktør i Start & Growth i Nordea Business Banking, er det at matche virksomheder, som har behov for kapital til at fx skalere deres virksomhed, med kunder i bl.a. Private Banking, som ønsker at investere i fremtidens virksomheder, en integreret del af bankens arbejde med vækstlaget.

”I Nordea vil vi rigtig gerne skabe en stærk forbindelse mellem de to typer kunder. Overordnet set gør vi det her for at være med til at løfte hele økosystemet og skabe en kanal af kapital og viden til de her start-ups. Derfor er et business angel-netværk en helt central del af vores strategi,” forklarer Mikkel Rørvig, som siden oktober sidste år har stået i spidsen for bankens sats på vækstvirksomhederne.

Read more news

Viser 5 ud af 782 resultater

Couple using Ipad

Privatøkonomi? Helst ikke

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Mange danskere bruger nødigt tid på deres egen økonomi

Andreas Østerheden

Dansk økonomi post corona

Investering Nordea podcasts

ar dansk økonomi lidt strukturel skade, og hvordan er dansk økonomi rustet skulle det komme til en tredje nedlukning af samfundet?

Nordea Economic Outlook January 2018

Coronanedlukningen gavnede privatøkonomien

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Næsten halvdelen af danskerne fik en bedre økonomi sidste år