Beklager...

Denne siden findes ikke på norsk

Bli værende på denne siden | Fortsett til en lignende side på norsk

Rekordhøj vækst på 27 procent i Nordea Asset Management

Selskabsmeddelelse | 29-04-2015 07:05

Fremgangen er et udtryk for en kraftig stigende efterspørgsel efter vores produkter og et første kvartal med solide afkast, siger Christian Hyldahl, som i januar overtog posten som direktør for Nordea Asset Management.

Ifølge Christian Hyldahl har specielt den internationale efterspørgsel været stor. I årets første to måneder var en Nordea investeringsfond, Nordea Stable Return Fund, for første gang nogensinde den mest solgte i Europa. Nordea Stable Return Fund er en såkaldt balanceret fond med en blanding af primært aktier og obligationer.

Stor efterspørgsel efter balancerede fonde

-  Vi oplever i det hele taget en stor efterspørgsel efter balancerede fonde i det nuværende lav-rente miljø, siger Christian Hyldahl.

Salget af balancerede fonde har i de seneste måneder udgjort mere end halvdelen af det samlede salg.

Efterspørgslen i Europa i første kvartal har ført til, at Nordea Asset Management for fjerde år i træk er på top 10 listen over de mest populære kapitalforvaltere i Europa, målt på salg.

Nordea Asset Management fik i 1. kvartal et resultat på 892 mio. kr., hvilket er en fremgang på 36 pct. i forhold til samme kvartal sidste år.

Kapital under forvaltning passerer 2.000 mia. kr.

Nordea Asset Management indgår i forretningsområdet Wealth Management, der også tæller Nordeas Liv- og Pensionsselskaber samt Private Banking-enheder. Den samlede kapital under forvaltning i Nordea Wealth Management har i første kvartal for første gang nogensinde passeret 2.000 mia. kr. og er nået op på 2.175 mia. kr.

Nordea Asset Management beskæftiger 600 medarbejdere i Norden og internationalt. Den største enhed er placeret i København.

Yderligere oplysninger: Pressechef Stephan Ghisler-Solvang - +45 61 22 93 92