Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordea udnævner ny Group CFO og medlem af koncernledelsen

Selskabsmeddelelse | 09-12-2015 14:30

Heikki Ilkka, leder af Group Finance & Business Control i Nordea, er udnævnt til ny Group Chief Financial Officer. Han bliver desuden medlem af Group Executive Management (GEM) og vil referere til koncernchef Casper von Koskull. Ændringen træder i kraft 1. januar 2016.

Heikki Ilkka (45) kom til Nordea i april 2015 som leder af Group Finance. Inden da havde han en lang karriere i Ernst & Young. Siden november 2015 har han været leder af Group Finance & Business Control i Group Corporate Centre. Group Finance & Business Control bliver pr. 1. januar 2016 en funktion med direkte reference til koncernchefen.

- Jeg ser frem til at arbejde sammen med Heikki Ilkka og byder ham velkommen i GEM-teamet. Han har en række værdifulde kompetencer og stor erfaring på det finansielle område, som vil understøtte vores finansielle fokus og den spændende udvikling mod fremtidens relationsbank, siger koncernchef Casper von Koskull.

Yderligere information:
Claus Christensen, leder af Group Communications 25 24 89 93

Informationen indeholdt i denne pressemeddelelse er i overensstemmelse med det, som Nordea er pålagt at offentliggøre i henhold til den svenske lov om handel med finansielle instrumenter (1991:980) og/eller den svenske lov om værdipapirmarkeder (2007:528).